سفير ژاپن در ايران در ديدار با قائم‌مقام سازمان مديريت بحران شهر تهران بر استمرار همكاري‌هاي مطالعاتي در حوزه بحران ناشي از سوانح طبيعي تاكيد و از اقدامات شهرداري در حوزه مديريت بحران تقدير كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ، كوجي هاندا سفير ژاپن در ايران در اين ديدار كه در حاشيه برگزاري دهمين گردهمايي كانون دانش‌آموختگان ايراني در ژاپن (مونبوكاگاكوشو) برگزار شد با توضيحات مهندس محسن نادي قائم مقام اين سازمان در جريان دور چهارم مطالعات سازمان همكاري‌هاي بين‌المللي ژاپن(جايكا) در تهران قرار گرفت.

سفير ژاپن ابراز اميدواري كرد كه اين همكاري به توسعه روابط دوجانبه در تمامي زمينه‌ها بينجامد.

مطالعات جايكا در سه شاخه توسعه شبكه راههاي اضطراري، بهبود مديريت جامعه‌محور در برابر زلزله(احداث موزه زلزله و گسترش اطلاع‌رساني) و ايجاد شبكه هشدار سريع زلزله و توسعه سامانه تخمين سريع خسارات و تلفات از ابتداي امسال آغاز شده است و تا دو سال آينده ادامه دارد.

قائم‌مقام سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيز تجربيات ژاپن در اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه،كاهش اثرات،آمادگي و مقابله در برابر زلزله و پيامدهاي آن را ارزشمند خواند و تاكيد كرد كه تهران از توسعه اين همكاري‌ها و انتقال دانش فني در حوزه كاهش مخاطرات سوانح و مديريت بحران استقبال مي نمايد.

وي افزود: ايجاد ستادهاي مديريت بحران در مناطق، نواحي و محلات تهران، تشكيل بيش از يكهزار گروه مديريت بحران اماكن عمومي (مجتمع‌هاي مسكوني-تجاري و اداري)،تشكيل 500گروه داوطلب واكنش اضطراري محله(دوام)،نصب كانكس‌هاي تجهيزات امداد و نجات درمحلات،احداث 10 مجموعه بزرگ اسكان اضطراري در فضاهاي سبز پيراموني شهر ، احداث پايگاه‌هاي جديدمديريت بحران و اجراي صدها مانور محلي و آموزش‌هاي عمومي و تخصصي بخشي از اقدامات اخير اين سازمان است.

همچنين سفير ژاپن در سخنراني در جمع اعضاي اين كانون گفت: از اينكه تبادلات تحصيلي در پيشرفت روابط ايران و ژاپن نقش مثبت داشته است خشنود است و از تداوم اعزام دانشجويان ايراني جهت ادامه تحصيل در ژاپن استقبال مي‌نمايد.

وي ابراز اميدواري كرد كه روابط دوستانه ايران و ژاپن پيشتر از پيش توسعه يابد .

دكتر محسن طلايي سفير سابق ايران در ژاپن نيز در سخناني به ظرفيت توسعه روابط دو كشور اشاره كرد و گفت: الگوي توسعه ژاپني، الگوي مناسبي براي توسعه اقتصادي ايران است و دانش آموختگان ايراني در ژاپن مي‌توانند عاملان انتقال و بسترسازان اين الگوي توسعه باشند.

دكتر علي احمدي رئيس كانون دانش آموختگان مونبوكاگاكوشو و دكتر نعمت حسني استاد دانشگاه آب و برق شهيد عباسپور نيز در اين گردهمايي سخنراني كردند./ل

برچسب ها: شهرداری ، ژاپن ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار