عوامل متعددي منجر به نارضايتي تماشاگران در بازيهاي ليگ شده است، به طوريکه حضور تماشاگران در فوتبال ما نسبت به گذشته کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ يکي از مهمترين عوامل رونق ورزش تماشاگران مي باشند، به خصوص در ورزش فوتبال که يکي از پرطرفدارترين ورزشهاست.

اين در حالي است که تماشاگران ما به خاطر مشکلات زيادي که فوتبال ما دارد، براي حضور در استاديوم فشار زيادي متحمل مي شوند.

در ادامه، حميدرضا صدر کارشناس فوتبال در مورد وضعيت تماشاگران در فوتبال ايران، گفت: جو فرهنگي سکوها جو دلپذيري نيست و تماشاگران ما در اکثر بازيها رفتار زشت و شعارهاي ناپسندي سر مي دهند.

اين کارشناس فوتبال، يادآور شد: خشونتي که در فوتبال انگليس وجود دارد، به هيچ وجه در فوتبال ما نيست و خشونتي که آنها دارند، يک خشونت سازمان يافته است و اگر شرايط براي تماشاگران خوب باشد، سکوها را پر خواهند کرد و ديگر هيچ مشکل فرهنگي در ورزشگاه ها رخ نخواهد داد.

وي در مورد نوع بليط فروشي بازيهاي ليگ، اظهار کرد: 40 درصد از هزينه باشگاه ها در انگليس از طريق بليط فروشي صورت مي گيرد و اين منبع مالي مهمي براي آنها محسوب مي شود.

در صورتي که در فوتبال ما استاديوم آزادي متعلق به سازمان تربيت بدني است و سازمان آن را در اختيار پرسپوليس و استقلال قرار مي دهد، اما بليط فروشي و ديگر مسائل بازي را سازمان ليگ انجام مي دهد و درصد ناچيزي به اين دو تيم پرطرفدار مي رسد.

وي در ادامه افزود: سياستي که سازمان ليگ در برنامه ريزي خود دارد، درست نيست و آنها اکثر بازيها را در وسط هفته برگزار مي کنند که باعث مي شود عده کمي از اين بازيها استقبال بکنند.
در پايان بايد تصريح کرد؛ اگر فوتبال ايران بخواهد پيشرفت کند و به سمت حرفه اي شدن قدم بردارد، بايد به نقش هواداران در فوتبال اهميت زيادي بدهد و برنامه ها طوري تنظيم بشود که آنها بتوانند از تماشاي فوتبال لذت ببرند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار