عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما در کشور سازمان بازرسي ، ديوان محاسبات و حسابرسي داخلي دستگاه‌ها، معاونت نظارت مجلس و معاونت راهبردي رئيس‌جمهور را داريم که مي‌توانند سيستم اقتصادي كشور را کنترل کنند اما عيب از حسابرسي نيست بلکه بايد سيستم اقتصادي كشور به روز شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدقسيم عثماني نماينده مردم بوکان در مجلس در جلسه علني امروز (چهارشنبه 2 اسفند) در مخالفت با درخواست يک فوريت تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: در کجاي دنيا سازماني مستقل براي مبارزه با مفاسد اقتصادي وجود دارد ؟ چرا از تجربيات و ابتکارات بشري در اين زمينه استفاده نکنيم؟

وي در ادامه تصريح کرد: با تشکيل اين سازمان اين ذهنيت را ايجاد مي‌کنيم که مفاسد اقتصادي در جامعه وجود دارد و به غير از اينکه با اين اقدام هزينه‌تراشي و ايجاد تابلويي جديد در جامعه صورت مي‌گيرد، چه کار ديگري انجام مي‌دهيم؟

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما در کشور سازمان بازرسي ، محاسبات و حسابرسي داخلي دستگاه‌ها، معاونت نظارت مجلس و معاونت راهبردي رئيس‌جمهور را داريم که مي‌توانند سيستم اقتصادي را کنترل کنند ولي عيب از حسابرسي نيست بلکه بايد سيستم اقتصادي به روز شود.

وي ادامه داد: وقتي سيستم اقتصادي به صورت ناهماهنگ عمل کند کساني که در اين سيستم مشغول به کار هستند نيز ناهماهنگ عمل مي‌کنند، لذا بايد سيستم را درست کنيم که اگر شخصي هم اشتباها در سمتي قرار گرفت سيستم به او اجازه سوء استفاده ندهد.

عثماني تصريح کرد: وقتي موسسات حسابرسي گزارش درستي ارائه مي‌دهند بايد آن را مطالعه کنيم نه اينکه حسابرس را عوض کنيم. در حسابرسي از بانک مرکزي مسئله اختلاس ذکر شده بود اما به جاي رسيدگي، حسابرس را عوض کردند.

وي در پايان با بيان اينكه بايد نگرشي جديد نسبت به دستگاه نظارتي ايجاد شود، گفت: کشورهايي هستند که اسلامي نيستند ولي مفاسد اقتصادي هم ندارند بايد از تجربيات آن‌ها استفاده کرد زيرا تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي در يک کشور اسلامي با معيارهاي نظام همسو نيست.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار