سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی گفت: 16هزار مفاصاحساب برای موقوفات خراسان‌رضوی صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن تقوی‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفاصا حساب صادرشده در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مفاصاحساب‌های صادر شده مبلغ 200 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات خراسان‌رضوی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند بیان کرد: این مفاصا حساب‌ها برای موقوفات متصرفی، غیرمتصرفی، موقوفات بقاع متبرکه و موقوفات انتفاعی که فاقد وقف‌نامه هستند صادر می‌شود.

سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی عنوان کرد: اکثر موقوفاتی که هزینه‌ای انجام می‌دهند با نیت واقفان مطابقت دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اداره تحقیق یکی از دستگاه‌های نظارتی و حقوقی که براساس ماموریت‌های محوله مبادرت به اعزام هیات‌های رسیدگی به ادارات کرده است که در قالب این ماموریت‌ها به صورت‌حساب‌ها و اسناد هزینه‌ها رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند یادآور شد: تعامل با متولیان و نظارت بر عملکرد متولیان یکی از وظایف ذاتی و مهم اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی است.

 سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی با اشاره به آموزش متولیان اظهار کرد: تاکنون سیصد و 26 متولی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که این تعداد تا پایان سال‌جاری به پانصد و 40 نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح دانش و آگاهی متولیان و کاهش مشکلات ازجمله اهداف این آموزش از سوی اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی است.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 100 متولی شناسایی شده و زمینه دسترسی به آنان از طریق تلفن و آدرس مهیا است که این افراد با تلاش کارشناسان اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی در مدت دو ماه شناسایی و ثبت شده‌اند.
برچسب ها: موقوفات ، خراسان ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.