اعتصاب سراسري روز چهارشنبه در هند که به درخواست اتحاديه هاي تجاري در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت برگزار شد سبب ايجاد اختلال در حمل و نقل، فعاليت هاي بانکي و صنعت اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان دي تي وي ، اين در حالي است که خشونت هاي پراکنده نيز در سراسر اين کشور گزارش شده است.
يازده اتحاديه مرتبط با احزاب سياسي مهم هند به افزايش قيمت ها ، ‌نقض حقوق کارگري ،‌ فراهم کردن امکان سرمايه گذاري خارجي در بخش خرده فروشي ، بيمه و هوانوردي و همچنين فروش دارايي هاي دولتي معترض هستند.
بي اِن روي ديبرکل اتحاديه بارتيا مزدور سنگ - بزرگترين اتحاديه تجاري هند - اعلام کرد بيش از صد ميليون کارمند بخش بانکي، حمل و نقل،‌ بيمه، زغال سنگ، نفت و دفاعي به مدت دو روز در محل کار خود حاضر نخواهند شد.
 انجام معاملات در بانک هاي دولتي دچار اختلال شده است در حالي که عدم فعاليت اتوبوس ها و تاکسي ها در اوتار پرادش - پر جمعيت ترين ايالت هند - و دهلي نو پايتخت اين کشور سبب سرگرداني  هزاران نفر شده است.
اعتصاب حمل و نقل جاده اي، فعاليت دفاتر و کارخانه ها را نيز تحت تأثير قرار داده است و موسسات َآموزشي در ايالت هاي کرالا - که در آن اتحاديه ها از نفوذ زيادي برخوردارند - تعطيل هستند.
اين در حالي است که بمبئي پايتخت تجاري هند تحت تأثير اعتصاب قرار نگرفته است زيرا اتحاديه هاي تجاري در اين شهر به اعتصاب نپيوسته اند. 




برچسب ها: بین الملل ، هند ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار