.مدیر عامل بنیاد بیماریهای نادر در کشور گفت: فارس پس از مازندران و آذربایجان غربی به این مهم دست پیدا کرده است و سعی بر شناسایی و ارائه خدمات موثر به بیماران نادر را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس،  

داوودیان بیان کرد: چهارمین همایش بیماریهای نادر به مناسبت روز جهانی بیماریهای نادر با حضور 20 کشور نهم اسفند ماه امسال در تهران برگزار می شود.

آیت ا... ابطحی عضو هیئت امنای بنیاد بیماریهای نادر کشور نیز در مراسم افتتاحیه این بنیاد خواستار ورود دستگاههای تشخیصی و درمانی سرطان به استان فارس شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارائه مجوز برای ورود دستگاههای تشخیصی و درمانی سرطان موافقت کرد و گفت: دستگاه پت برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه و دستگاه کانالایف نیز برای درمان در مراحل اولیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد بیماریهای نادر وارد استان می شود.

ایمانیه بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون بنیاد بیماریهای نادر در فارس وجود نداشته هنوز بانک اطلاعاتی از این بیماران در استان تهیه نشده است اما با احتساب جمعیت، حدود 200 فرد دچار بیماری نادر در فارس هستند که با شناسایی آنها خدمات رایگان به این افراد داده می شود.

مدیر دفتر بنیاد بیماریهای نادر جنوب کشور نیز گفت: بزرگترین سایت تشخیصی، آزمایشگاه و تحقیقاتی بیماریهای نادر در شیراز

راه اندازی می شود.

جلیل معصومی بیان کرد: 5 هزار متر زیربنا برای این سایت در نظر گرفته شده که پس از تعیین زمین ساخت آن که حدود 2 سال طول می کشد عملیات راه اندازی شروع می شود.

وی ادامه داد: خدمات در مرکز بیماریهای نادر به طور رایگان ارائه می شود./س

برچسب ها: سرطان ، کشور ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.