با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی چهار پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 178 میلیارد ریال در شهرستان مراغه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی چهار پروژه عمرانی در شهرستان ویژه مراغه به بهره‌برداری رسید.

طرح گازرسانی به چهار روستای شهرستان مراغه یکی از این پروژه‌ها بود که به طور نمادین در روستای موسی‌درق افتتاح شد. برای اجرای این طرح، 8 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح آن، 400 خانوار روستاهای چلان‌علیا، تازه‌کند، موسی‌درق و ساروقیه از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

پروژه برق‌رسانی به شهرک زیباشهر مراغه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تعاونی مسکن پادگان امام رضا(ع) مراغه به بهره‌برداری رسید. این پروژه که شامل 1300 متر خط فشار متوسط و 3300 متر خط فشار ضعیف است بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه در بر داشته است. همزمان با این پروژه، از 8 پروژه دیگر شرکت توزیع برق استان از جمله برق‌رسانی به چهار روستا در شهرستان مراغه بهره‌برداری شد. برای اجرای این پروژه‌ها نزدیک به چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

فاز نخست مجتمع آبرسانی سراجوی شرقی دیگر پروژه‌ای بود که بهره‌برداری از آن با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد. این پروژه که در روستای ملاقاسم افتتاح شد، شامل 85 کیلومتر خط انتقال، 40 کیلومتر شبکه توزیع و 2500 متر مکعب مخزن ذخیره‌سازی است و با افتتاح آن علاوه بر بهره‌مندی 12 روستای دهستان سراجوی شرقی از نعمت آب شرب، مشکل کمبود آب شهر خداجو نیز حل می‌شود. همزمان با این پروژه، 10 پروژه آبرسانی روستایی با 3200 خانوار تحت پوشش به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این 11 طرح، 44 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان مراغه از نعمت آب شرب با افتتاح این طرح‌ها از 87.6 به 93 درصد رسید که بالاتر از متوسط استانی است.

با افتتاح نمادین یک واحد مقاوم‌سازی شده روستایی در روستای آغاجری، طرح ویژه بهسازی و نوسازی 937 واحد مسکن روستایی شهرستان مراغه افتتاح شد. برای اجرای این طرح بیش از 117 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم و بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت شده است. تاکنون 6500 واحد مسکن روستایی در شهرستان مراغه نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
برچسب ها: عمرانی ، افتتاح ، مراغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.