استفاده از خالکوبی در میان جوانان بسیار رواج پیدا کرده که در این میان سهم دختران جوان در مواقعی بیشتر از مردان بوده در حالی که در گذشته بیشتر مردان آن هم قشری خاص به این امر اهتمام می ورزیدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران خالکوبی ایجاد نقوش دائمی با ماندگاری طولانی برروی پوست بوده که این عمل پدیده ای جهانگیر است.

الگوهای آماده رایانه ای، سوزن های خودکار هوشمند، نقاشان چیره دست انواع داروهای بی حسی دست به دست هم داده اند تا با خالکوبی دنیای وحش برجای جای تن مردان و زنان نقش بیافرینند.

رضوانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خالکوبی وسیله ای برای بروز خود و بیان خواسته ها و رشد شخصیت فرد است که این احساس را در جوانان به وجود می آورد که می تواند با استقلال برای بدن خود تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل گرایش جوانان به خالکوبی می تواند ضربه های عاطفی و تجربه های تلخی باشد که ممکن است در زندگی برای فرد افتاده باشد.

رضوانی خاطرنشان کرد: فقر، ثروت، معضلات شخصیتی و مشکلات؟؟ در رشد پدیده های حاکی از کمبودهای هویتی افراد مؤثر است که گرایش به خالکوبی کمترین آنهاست./اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار