شش ماه از خشونت های مربوط به اعتصاب کارگران معدن مریکانا که حاصل آن 44 تن کشته و صدها تن مجروح است در آفریقای جنوبی می گذرد اما آشوب و ناامنی هنوز در بخش معدن های این کشور باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، به نتیجه اعتراض های کارگران معدن در روز دوشنبه که ماموران امنیتی برای مقابله با این شورش اعتراض به ضرب گلوله 9 تن از شورشیان و معترضین معدن مریکانا در آفریقای جنوبی را مجروح کردند.

کارگران معدن مریکانا بر ضد قوانین حقوقی و دستمزد خود نسبت به کارگران معدن پلاتین آنجلو امریکن در شمال غرب آفریقای جنوبی که از رقبای سرسخت این معدن است اعتراض کرده بودند.

به گفته این خبرگزاری به نقل از وزارت صنعت و معدن این کشور این اعتراض ها باعث مستقل شدن صنعت این کشور شده است.

ورود نیروی کار غیر مجاز با دستمزد پایین و افزایش قیمت کالاها در بازارهای بین المللی فشار زیادی بر شرکت های استخراج معدن در آفریقای جنوبی که بزرگترین صنعت این قاره است بوجود آمده است.

 ادامه این خبرگزاری آمده است که حقوق و دستمزد کارگران معدن مریکانا در جنوب آفریقای جنوبی کمتر از نصف حقوقی است که کارگران معدن پلاتین آنجلو امریکن در شمال غرب آفریقای جنوبی است ادامه و گسترش یافتن اعتراض ها در این معدن شده است.

وزارت صنعت و معدن این کشور در برابر این اعتراض ها سکوت کرده و فقط برای کنترل آن نیروهای امنیتی خود را به معدن مریکانا فرستاده است./ف

برچسب ها: قیمت ، بازار ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار