گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۷۲ درصدی همراه بوده و موجب مرگ شمار بیشتری از غیرنظامیان در این کشور جنگ زده شده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه که روز سه شنبه (اول اسفند) منتشر شد، همچنین عنوان کرد که در سال گذشته دو هزار و ۷۵۴ غیرنظامی افغان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع شمار تلفات این حملات هوایی در افغانستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون به ۱۴ هزار و ۷۲۸ نفر رسیده است. 
این گزارش همچنین نشان از آن دارد که شمار زنان و دخترانی که در سال گذشته میلادی در درگیری های افغانستان کشته یا زخمی شدند، با افزایش بیست درصدی همراه بوده است. 
این در حالی است که امریکا حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود را در افغانستان گسترش داده است. براساس آمار ارتش امریکا، افغانستان مهمترین هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در سال ۲۰۱۲ به شمار می‌آمده است. در این سال امریکا حدود ۴۵۰ حمله هوایی در افغانستان اجرا کرده است که این رقم بیش از دو برابر حملات پهپادی امریکا به افغانستان در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌آید. 
واشنگتن مدعی است که شبه نظامیان هدف اصلی این حملات هوایی است اما مقامات محلی و شاهدان تاکید دارند که غیرنظامیان مهمترین قربانیان حملات پهپادی امریکا در سال های اخیر بوده‌اند.
امریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۱ به عنوان بخشی از جنگ به اصطلاح علیه تروریسم به افغانستان لشگر کشی کردند. در این حمله طالبان از قدرت به زیر کشیده شد اما با وجود استقرار دهها هزار نظامی خارجی به رهبری امریکا، بی ثباتی و ناامنی همچنان در افغانستان روبه افزایش است. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار