کتاب «تاريخ انقلاب اسلامي» در نمايشگاه بين المللي کتاب کوبا رونمايي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مراسم رسمي رونمايي ترجمه اسپانيايي کتاب «تاريخ انقلاب اسلامي»،  شماري از فرهيختگان و دانشگاهيان کوبا شامل استادان و دانشجويان رشته هاي تاريخ، علوم سياسي و علوم اجتماعي، ايرانيان مقيم و علاقمندان به انقلاب اسلامي ايران حضورداشتند.
سعيدلو، معاون بين الملل رييس جمهور کشورمان در مراسم رونمايي اين کتاب، از دست اندرکاران انتشار اين کتاب به اسپانيايي تقدير کرد.
وي همچنين آمادگي دولت جمهوري اسلامي ايران را براي سرعت بخشيدن به اجراي طرح هاي دو جانبه و گسترش هرچه بيشتر همکاري ها اعلام کرد.
سعيدلو از اينکه براي نخستين بار در زمينه تاريخ انقلاب اسلامي کتابي به زبان اسپانيايي در کوبا چاپ و منتشر شده است، ابراز خرسندي کرد.
«علي چگني»،  سفير جمهوري اسلامي ايران در کوبا هم در اين مراسم با اشاره به ابعاد الهي و انساني انقلاب اسلامي، از آن به عنوان يک انقلاب فرهنگي بنيادين ياد کرد.
وي همچنين به الهام گرفتن «خوزه مارتي» قهرمان ملي کوبا از فرهنگ و تمدن ايراني اشاره و از مقامات کوبايي که امکان ترجمه و انتشار کتاب تاريخ انقلاب اسلامي را فراهم کردند، قدرداني کرد.
«انسون کنسپسيون پرز» يکي از نويسندگان و روزنامه نگاران معروف کوبايي درباره انقلاب اسلامي در اين مراسم سخناني دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي ايران  به عنوان يک انقلاب ارزشمدار، متعالي، ضد امپرياليسم و ضدصهيونيسم، عدالتخواه و مورد علاقه همه انسان هاي آزاده جهان برشمرد. 
وي در بخشي از سخنان خود پويايي انقلاب اسلامي ايران را معلول ايستادگي و همبستگي مردم مسلمان ايران در سايه اتحاد و تعاون و پيروي از رهبران صادق و فهيم خود توصيف کرد.
او در اين سخنراني از کتاب تاريخ انقلاب اسلامي به عنوان کتابي ارزشمند که ديدگاه و اطلاعات درستي از انقلاب اسلامي به مردم کوبا و کل آمريکاي لاتين مي دهد تجليل کرد و به همه مردم کوبا و امريکاي لاتين توصيه کرد که اين کتاب را مطالعه کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار