مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به سم‏پاشی توسط باغداران گفت: باغداران در زمان سم‏پاشی از روغن‏ها استفاده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سید ‏احمد موسوی اظهار داشت: روغن‏پاشی از جمله روش‏های مناسب برای مقابله با آفات در باغات شهرستان زنجان است.

وی به مقابله با آفات در باغات شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مواقع باغداران برای مقابله با آفات از سموم استفاده می‏کنند.

*روغن‏پاشی موجب کاهش استفاده از سموم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از روغن پاشی برای مقابله با آفات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: استفاده از روغن‏پاشی برای مقابله با آفات موجب کاهش سموم در محصولات می‏شود.

وی به انواع روغن اشاره کرد و گفت: روغن‏هایی که برای مقابله با آفات به کارگیری می‏شوند به دو دسته تابستانی و زمستانی تقسیم می‏شوند.

موسوی به روغن‌های تابستانی اشاره کرد و اظهار داشت: این دسته از روغن‏ها سبک بوده و برای استفاده در فصول گرم مناسب هستند.

*روغن‏های تابستانه برای مقابله با موریانه و سیتوویت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از روغن های تابستانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این روغن‏ها برای مقابله با آفاتی مانند موریانه‏ها و سیتوویت به کارگیری می‏شوند.

وی به روغن‏های زمستانه اشاره کرد و یادآور شد: این روغن‏ها از دسته روغن‏های سنگین هستند و در فصل زمستان به کار می‏روند.

*به کارگیری روغن ولک جهت مقابله با شپشک‏ها

موسوی روغن ولک را از جمله روغن‏های سنگین نام برد و ادامه داد: نقش این روغن در کنترل برخی آفات مانند شپشک‏ها بر کسی پوشیده نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان شپشک‌ها را دارای مقاومت بالا عنوان کرد و گفت: این آفت با توجه به سپر دفاعی محکم خود زمستان را سپری می‏کند.

وی با تاکید بر استفاده همزمان روغن و سم، خاطر نشان کرد: استفاده همزمان موجب حالت خفگی در اثر پوشش لایه روغن به پوست افت می‏شود.

* تسهیل نفوذ و جذب سموم حشره‏کش با استفاده از روغن

موسوی ایجاد تلفات عمده در استفاده از روغن‏پاشی را بالا عنوان کرد و افزود: روغن باعث تسهیل نفوذ و جذب سموم حشره‏کش می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به نقش بسزای به کارگیری روغن اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از روغن نقش بسزایی در کاهش مصرف سموم و نیز کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

وی استفاده به‏جای روغن‏های تابستانه و زمستانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرگز روغن‏های زمستانه نباید در تابستانه به کارگیری شود.

موسوی به کارگیری مناسب روغن‌ها را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: برای مقابله مناسب با آفات باید همه موارد ایمنی رعایت شود.
برچسب ها: سمپاشی ، زنجان ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.