نماينده قم در مجلس با اشاره به اينكه نرخ جمعيت در کشور 1.6 درصد است، گفت: اگر نرخ رشد جمعيت زير 1.7 درصد باشد براي کشور وضعيت بحراني پيش مي‌آيد چراكه جمعيت جوان براي کشور ضروريت است اما جمعيت پير موجب بحران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمد اميرآبادي فراهاني نماينده قم در مجلس در صحن علني امروز (چهارشنبه دوم اسفند) در موافقت با رسيدگي به لايحه اصلاح قانون تنظيم خانواده گفت: خوشبختانه عزيزاني که مخالف بودند مخالفت جدي نداشته و از اعضاي کميسيون تشکر مي‌کنم که اين مسئله را پيگيري کردند.

وي افزود: بايد به اين مسئله دقت کنيم که نرخ رشد جمعيت تا دهه 80 ،‌3.9 درصد بود و در سال 82، رقم به 3.6 درصد رسيد و بعد از آن به 1.8 و در حال حاضر هم نرخ جمعيت در کشور 1.6 درصد است.

اميرآبادي تصريح کرد: بايد دقت کنيم که اگر نرخ رشد جمعيت زير 1.7 درصد باشد براي کشور وضعيت بحراني پيش مي‌آيد چراكه جمعيت جوان براي کشور ضروريت است اما جمعيت پير موجب بحران مي‌شود و اگر به همين ترتيب پيش برويم بايد به فکر ساخت خانه‌هاي سالمندان باشيم.

نماينده قم در ادامه گفت: اين طرح به اين صورت است که محدوديت‌هاي که براي فرزندان 4 به بعد در نظر گرفته شده را لغو مي‌کند و در اين رابطه طرح جامعي هم دوستان آماده کرده‌اند که تقديم خواهد شد لذا اين طرح ممنوعيت‌هاي موجود را لغو مي‌کند که بسيار خوب است .

وي در پايان اظهار داشت: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب امکانات کشور براي جمعيت 150 ميليون نفر هم کفايت مي‌کند و نبايد بعد از صحبت‌هاي مقام معظم رهبري اما و اگر بياوريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صحن ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار