سازمان نظام پزشکی باید به یک خانه شیشه ای تبدیل شود تا همه عملکردهای آن بطور شفاف و روشن برای پزشکانی که سالانه حق عضویت پرداخت میکنند؛ مشخص باشد.

دکتر شهرام سهرابی رئیس اداره سلامت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه افرادی که در آینده وارد سازمان نظام پزشکی میشوند باید به شفاف سازی امور جاری در این سازمان بپردازند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از مواردی که در عملکرد گذشته سازمان نظام پزشکی بسیار آزاردهنده و توهین آمیز بود ؛عدم تکریم و احترام نسبت به قشر پزشک هنگام مراجعه به این سازمان بود.

 وی افزود:بوروکراسی در نظام پزشکی بسیار پیچیده بود و کرامت جامعه پزشکی را زیر سوال میبرد در حالی که وقتی پزشکان به این سازمان مراجعه میکنند باید آن را خانه خود دانسته و در آن احساس امنیت و احترام کنند.

 وی با بیان اینکه هیچ استفاده اساسی  از حق عضویتهای پرداخت شده در سازمان نظام پزشکی نشده ؛اذعان داشت:شفافیت مالی در این سازمان دیده نمیشد و حتی یک مجله یا پیامک از سوی این سازمان برای پزشکانی که حق عضویت سالانه پرداخت میکردند ؛ارسال نمیشد.

 دکتر سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به جامعه پزشکان عمومی که حدودا 70 درصد جامعه پزشکی کشور را تشکیل میدهند ؛اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:باید به پزشکان عمومی توجه بیشتری شود و در نظام پزشکی آینده حقوق پزشکان عمومی محقق شود و بیشترین استفاده را از سازمان نظام پزشکی ببرند.

برچسب ها: نظام پزشکی ، پزشک ، شفافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.