نايب رئيس كميسيون شوراها از مخالفت نمايندگان كميسيون متبوعش با راي مخالف كميسيون شوراها به طرح انتزاع ري و شميرانات خبر داد.

محمدجواد كوليوند نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه اول اسفند) در كميسيون شوراها گفت: طرح انتزاع ري و شميرانات در كميسيون مورد بررسي قرار گرفت كه با مخالفت نمايندگان روبرو شد.

وي در ادامه افزود: نمايندگان كميسيون شوراها معتقدند كه ري و شميرانات بايد بر اساس طرح جامع باقي بماند و استانداري‌ها موظف به تبعيت از تصميمات مجلس هستند.

نايب رئيس كميسيون شوراها در ادامه افزود:  طرح تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی در جلسه ویژه کمیسیون مورد بررسي قرار گرفت.

در این جلسه غلامرضا اسداللهی نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص با اشاره به وضعیت خراسان رضوی و عقب‌ماندگی بسیاری از بخش‌ها و روستاهای آن، گفت: در حالی که بسیاری از هزینه‌های غیرضروری عمرانی در مرکز استان صورت گرفته است، بسیاری از بخش‌ها و روستاهای استان از وضعیت عمرانی بسیار بدی برخوردار بوده و خبری از خانه بهداشت، مدرسه مناسب و حتی ساختمان بخش‌داری در آنها نیست.

سجادی دیگر نماینده متقاضی تحقیق و تفحص و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، محورهای اصلی این طرح را در حوزه‌های عمرانی دانست و تصریح کرد: تجمیع اجرایی پروژه‌های عمرانی در مرکز استان و محرومیت بسیاری از شهرها و روستاهای آن با هیچکدام از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری همخوانی ندارد.

نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار و متقاضی طرح تحقیق و تفحص نیز عدم تأمین آب شرب و کشاورزی لازم برای بهبود وضعیت حقابه شهرهای استان را از دیگر محورهای تقاضای تحقیق و تفحص دانست.

در این جلسه، فروزانفر استاندار خراسان رضوی با پذیرش برخی نواقص در روند کار، یادآور شد:‌ بنده هم با اینکه برخی پروژه‌ها مانند ساخت مسجد در داخل استانداری ضرورت نداشته‌، موافقم ولی بسیاری دیگر از این طرح‌ها دارای پشتوانه قانونی و بر اساس مصوبه شوراهای مربوطه در استانداری صورت گرفته و هدف از آن پیشرفت و توسعه استان بوده است.

امیر خجسته همچنین گفت که‌ در این جلسه و پس از اظهارات طراحان تحقیق و تفحص و توضیحات ارائه شده از سوی استاندار، نمایندگان عضو کمیسیون شوراها، توضیحات استاندار را کافی و قانع‌کننده ندانستند و مقرر شد تا دو هفته مهلت برای بررسی بیشتر موارد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار