مدير عامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: دراستان سالانه دو هزار و 500 ميليارد ريال در بخش آب سرمايه گذاريمي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ،هاشمي با اشاره به توجه ويژه دولت دربخش آب افزود: دولت با سرمايه گذاري دربخش آب درجهت اشتغالزايي و تامين آب مورد نياز در بخشهاي مختلف صنعتي، كشاورزي و آشاميدني مردم سعي مي كند خدمات رساني مفيد و بلند مدت براي جامعه داشته باشد.

وي، ميزان سرانه آب براي هر نفر در استان را يك هزار و 350 مترمكعب اعلام كرد و گفت: بايد سعي شود با توجه به كمبود منابع آبي دراستان با مصرف اصولي و بهينه مشكل كمبود آب  جبران شود.

وي، با اشاره به صنعت سد سازي در ايران و پيشرفتهاي كه در اين زمينه دراستان شده است، افزود: اين صنعت در كشور بومي سازي شده و ما جزو كشورهاي فعال در عرصه سد سازي هستيم.

هاشمي، با مقايسه سدهاي استان با قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب ما سد ساخته شده نداشتيم، ولي به بركت انقلاب اسلامي در استان 143 باب سد وجود دارد.

وي، سد خدا آفرين در استان را از نمونه هاي بزرگ سد سازي نامبرد و گفت: اين سد به وسيله جوانان متعهد كشور ساخته شده كه با حجم يك ميليارد و620 ميليون مترمكعب آب نقش مهمي در تامين آب آشاميدني، صنعت و كشاورزي ايفاء مي كند.

هاشمي از پايان پاياب سد وحدت كردكندي در تيرماه سال 91 خبر داد و افزود: با پايان اين پروژه شاهد رونق بخش كشاورزي در روستاهاي سقين سرا و كرد كندي خواهيم بود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.