سامانه ای با عنوان ترجمان دانش راه اندازي شد كه طرح های پژوهشی انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی را در اختیار اصحاب رسانه و سایر ذی نفعان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ حاضر در کنفرانس مطبوعاتی ؛ دکتر محسن اسدی لاری مدیر دفتر ارتباطات نتایج دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف از راه اندازی سامانه ترجمان دانش این است که پژوهش های صورت گرفته در دانشگاه در اختیار مردم سیاست گذاران و ارائه کنندگان خدمت قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتشار پیام پژوهش های پایان یافته و اطلاع رسانی مناسب به مخاطبان  است.
 
وی افزود: در حوزه دانشگاه 2500 طرح پژوهشی به تصویب رسیده که این رقم بزرگی است که تعداد زیادی از آن در اختیار ذی نفعان که مردم، سیاست گذاران و حتی ارائه کنندگان خدمت است قرار نمی گیرد و پیش از 90 درصد آن فقط به صورت مقاله در می آید و قابل استفاده نیست.
 
اسدی لاری عنوان کرد: در سه سال گذشته سعی شد این طرح ها وارد سامانه ای با عنوان ترجمان دانش شود و از طریق این سامانه  پيام  هر طرح پژوهشی استخراج و در اختیار ذی نفعان قرار بگیرد.
 
وی در ادامه گفت: با راه اندازی این سامانه تا کنون 4840 طرح پژوهشی در سامانه بارگزاری شده که این طرح ها شامل تمامی طرح های موجود در سامانه پژوهشیار و سایر سامانه هاست که در حال افزایش است.
 
وی اذعان داشت: تاکنون 711 طرح مناسب ترجمان دانش انتخاب شده که پیام 228 طرح در این سامانه درحال نمایش است.
 
وی در ادامه افزود: تا به امروز 262 فرم ترجمان دانش توسط مجریان طرح تکمیل شده که خوشبختانه علی رغم تازگی موضوع و ناشناخته بودن مفهوم ترجمان دانش استقبال زیادی از پیام های پژوهشی صورت گرفته است.
 
 
اسدی لاری یادآور شد: تعداد بازدید کنندگان از سامانه نیز از آذر ماه امسال تا پایان بهمن 91 با آماری روبه رشد همراه بوده و تعداد بازدید کنندگان از امروز 35 هزار نفر گزارش شده است.
 
اسدی لاری خاطر نشان کرد: از رسانه ها انتظار می رود در زمینه بهره برداری از سامانه ترجمان دانش به ارائه علمی اخبار پردازند و به جذابیت در نحوه انتشار خبر اهمیت دهند و در مصاحبه با مجریان هر طرح به جزییات پژوهش و هزینه اثر بخش و نقش هر پژوهش در ارتقاء سلامت مردم نیز توجه داشته باشند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، پژوهش ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار