مقامات پليس آمريكا با بررسي شخصيت مسئول كشتار مدرسه سندي هوك متوجه آن شدند كه اين نوجوان قصد تقليد از آندرس برويك ، جاني نروژي كه 77 نفر را در يك كشتار جمعي كشته بود داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين خبر كه «سي بي اس» آمريكا آنرا در شبكه تلويزيوني منتشر كرده پليس آمريكا با تحقيق چند ماهه متوجه آن شد كه آدام لانزا 20 ساله مسبب اصلي كشتار مدرسه سندي هوك قصد تقليد از آندرس برويك نروژي را داشته است.

طبق شواهد،وي معتقد بوده كه بايد بيش از تعداد انساني كه برويك كشته ، آدم بكشد و به همين دليل مدرسه سندي هوك را براي اين كار انتخاب كرده است،گرچه شمار انسانهايي كه او كشته به مراتب كمتر از برويك بوده است.

 البته طبق گفته ها لانزا بازي هاي خشونت آميز بسياري را در خانه خود داشته و دائما با اين بازي ها سروكار داشته طوري كه او را تبديل به يك فرد خشن كرده تا به كشتار كودكان بپردازد.

در بين وسايل شخصي لانزا نيز فيلم هاي جنايت برويك در نروژ به چشم مي خورد.
اين بررسي نشان داد كه برويك نروژي به آرزوي خود كه همانا تبديل شدن به يك قهرمان در بين جوانان جهان است ، رسيده و لانزا يكي از مريدان او بوده است.
آندرس برويك در 22 ژوئن 2011 ميلادي با تركاندن بمبي روبروي بناي دولتي نروژ در اسلو 8 نفر را كشت و سپس با قتل عام 69 جوان در كمپي در جزيره اوتويا به بزرگنرين جاني معاصر نروژ تبديل شد.
وي هم اكنون به بالاترين ميزان حبس در نروژ يعني 23 سال زندان محكوم شده و در درون سلول هاي زندان به حيات خود ادامه مي دهد.
آدام لانزا 20 ساله نيز در مدرسه سندي هوك ايالت كانكتيكات آمريكا با به گلوله بستن كودكان اين مدرسه ابتدايي و كارمندان آن 26 نفر را كشته و سپس خودكشي كرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار