با نزدیک شدن به بهاری دیگر بیشتر مردم به خانه تکانی و تهیه اجناس شب عید در خیابان ها به گشت و گذار افتادند، و برای استقبال از عید سر از پا نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار  كلينيك باشگاه خبرنگاران ؛دستفروشان در اين روزها برای فروش هر چه بیشتر کالاهای خود بساط خود را در گوشه و کنار شهر برپا می کنند و ازدحام ، شلوغی و مشكلات زیادی برای عبور و رفت و آمد مردم به وجود می آورند.

رانندگان تاکسی در این روزها که شلوغی و ترافیک در بعضی از نقاط شهر آنها را آزار می دهد فقط دنبال دربستی هستند تا کاسبی پر رونقی را در روزهای عید داشته باشند.

رانندگان اکثرا در مسیرهای کم تردد مسافران را حمل و نقل می کنند و در مراکز خرید و مکان های شلوغ ازدحام و جمعیت دو چندان می شود.

در برخی افراد خرید کردن راهکاری برای خود نمایی است این افراد تصور می کنند که خرید و ولخرجی اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و سلامت روحی شان را تقویت می کند.

به عقیده محققان پیروی از الگوهای مختلف در خرید کردن سلامت روان انسان را تقویت می کندو با بهره گیری از قدرت انتخاب و تصمیم گیری درست باید شرط ضروری را برای خریدهای ضروری تر اختصاص دهید و از تجمع و رفت و آمد در مکان های شلوغ و پر جمعیت حداکثر جلوگیری کند.

تا جایی که می توانید از آوردن وسایل نقلیه شخصی به خیابان های شلوغ و مرکز شهر و مرکزهای خرید جلوگیری کند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمدهایتان استفاده کنید.

رانندگان باید در این روزها به مسافرها و جامعه کمک کند تاحمل  و نقل مردم سریع تر صورت گیرد و از بوق زدن و به وجود آوردن آلودگی صوتی جلوگیری کنند./ع2

برچسب ها: عید ، ترافیک ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار