سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: براي حل بحران‌هاي منطقه‌اي از ظرفيت‌هاي کشورمان استفاده مي‌کنيم چرا که بحران سوريه در شرايطي بوده که بايد با يک رويکرد مسالمت‌آميز و با حرکتي که از کشتار مردم و تخريب زير‌ساخت‌هاي اقتصادي و آباداني سوريه جلوگيري شود، وارد عمل شد.

رامين مهمان‌پرست در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران درباره افزايش همکاري با کشور مصر اظهار داشت: همکاري‌هاي ميان دو کشور ايران و مصر در زمينه اقتصادي، فرهنگي و گردشگري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينکه هيات‌هاي دو کشور در حال افزايش روابط اقتصادي و تجاري هستند، ادامه داد: يکي از اين ظرفيت‌ها براي افزايش ارتباطات، بحث‌هاي جدي اقتصادي و نيازهاي کشور مصر بوده که ايران مي‌تواند آن را تأمين کند و يا زمينه‌هايي امکان ارتباط بيشتر ايران با مصر را فراهم سازد.

مهمانپرست در پاسخ به اين سوال که آيا ايران اقدام به کمک به گفتگوهاي بين معاذ الخطيب و بشار اسد است کرده است، تصريح کرد: براي حل بحران‌هاي منطقي از ظرفيت‌هاي کشورمان استفاده مي‌کنيم چرا که بحران سوريه در شرايطي بوده که بايد با يک رويکرد مسالمت‌آميز و با حرکتي که از کشتار مردم و تخريب زير‌ساخت‌هاي اقتصادي و آباداني سوريه جلوگيري شود، وارد عمل شد.

وي افزود: ما در حال تلاش هستيم تا با کمک کشورهاي ديگر منطقه و با رايزني‌، هر‌چه سريعتر "گفتگوي ملي" شکل بگيرد و در نتيجه مخالفان، موافقان و نمايندگان دولت نسبت به ارزيابي مشکلات و حل آنان تصميم‌گيري کرده تا آينده سوريه و انتخاباتي که به کشور سوريه کمک مي‌کند، بررسي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان کرد: اين مسأله با پاسخ مثبت و همراهي گروه‌هاي مخالف دولت سوريه قدم‌هاي روبه جلويي برداشته شده همچنين اگر کشورهاي منطقه از اين مسأله حمايت کنند، قطعا به نتايج مطلوبي خواهيم رسيد.
انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار