سرمربی تیم بسکتبال شهرداری زنجان در پایان کار تيمش، نگاهی کلی به لیگ داشته و بازی با گرگان را از لحاظ آماری بررسی کرد.

فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پیش از پرداختن به بازی با گرگان ابتدا صحبتی کلی در مورد لیگ امسال مطرح کرد و گفت: امسال ما لیگ جالبی را شروع کردیم و در حقیقت بازی ها برایمان به شکل عجیبی شروع شد چون در اصفهان برای اولین بار دیسکالیفه (اخراج) شدم که داستان آن روشن بوده و نیاز به گفتن ندارد.در ادامه کار باز هم در بازی با مهرام به خاطر قانونی که در مورد خطای فنی داشت یک بازی اضافه محروم شدم و به این ترتیب در یک نیم فصل دو بار اجازه نشستن روی نیمکت را پیدا نکردم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری زنجان ادامه داد: این جریانات باعث شد چتری روی تیم ما قرار بگیرد که هر اعتراض حتی به حق هم درست نیست.  از سوی دیگر برخوردهایی که با ما می شد در تیم های دیگر دیده نشد. فیلم هایی از بازی های دیگر وجود دارد که مربی، بازی را متوقف کرده یا به میان زمین می رود اما اخطار هم نمی گیرد تمام این اتفاقات باعث شد در برابر تمام مسایل به حق و ناحق مهر سکوت به دهان زده و اعتراض نکنیم و به لحاظ احترامی که برای مجریان لیگ قائلیم و برای رعایت اصول لیگ را ادامه دادیم.

کوهیان تأکید کرد: در طول لیگ هم نوساناتی وجود داشت و در چند بازی فیلم اشتباهات داوری را به فدراسیون دادیم اما پاسخی نگرفتیم شاید احساس این بود که با توجه به تمام شدن بازی رسیدگی به آن تأثیری ندارد به جز این موارد هم تمرکزی روی تیم ما دیده می شد، به طوری که حتی زمان بازی تیم های دیگر در سایر شهرها باز هم در مورد تیم ما صحبت می شد.

*امسال در زنجان تنها بودیم

وی ادامه داد: بدون اغراق امسال تیم زنجان و گروه خودمان را تنها می دیدیم و برای علامت سئوال های خود هیچ جوابی دیده نمی شد به همین خاطر در یک عقب نشینی، مجبور به سکوت شدیم. حتی در زمان محکوم شدن تماشاگران شهرمان وقتی مجبور به دفاع شدیم، باز هم به ما انتقاد می شد. نمی خواهم وارد حاشیه شوم اما اینها واقعیت هایی در مورد برخورد با زنجان در این فصل است.

*آمار بازی با گرگان گویا است

سرمربی زنجان با پرداختن به بازی گرگان اشاره کرد: بسیاری افراد معتقد بودند که ما از گرگان قوی تریم. اگر این را باور داشته باشیم که زنجان قوی تر و برد گرگان شگفتی بوده پس اصولا تیم ضعیف باید خطاهای بیشتری انجام دهد هر چند شاید پاسخ دهند که این موضوع ملاک نیست اما من از روی آمار این حرف را می زنم.

وی ادامه داد: در مورد بازی شب قبل تنها از روی آماری که ثبت شده و در سایت فدراسیون هم موجود است صحبت می کنم و هیچ قضاوتی هم ندارم. اما ما 2 بازی رفت و برگشت مقابل گرگان داشتیم که در داخل گرگان علی باهران با 9 دقیقه بازی نیکولا در 18 دقیقه و دیه گو در پایان بازی پنج خطایی شدند و در بازی شب قبل هم مهدی اسماعیلی با تنها 3 دقیقه بازی پنج خطایی شد.

*آیا نگاه به دو تیم یکی بود؟

کوهیان اشاره کرد: شاید این مسایل را در جریان بازی ممکن بدانند اما سئوالم این است که آیا نگاه به دو تیم در دو بازی مرحله پلی آف یکسان بود؟ در بازی شب قبل 30 خطا از ما و 18 خطا از تیم مقابل گرفته شد.  در مجموع دو بازی 56 خطا از ما گرفته شد که 30 مورد آن تنها مربوط به بازی دیشب بود.
نمی خواهم بگویم خطاهای گرفته شده از ما اشتباه بود اما داور تمام خطاهای ممکن را از ما گرفته اما چطور ممکن است تیم حریف در مقابل، تنها 18 خطا در بازی با این حساسیت و جایی که خود را برنده نمی دانستند، داشته باشد.

*تيم ما زير ميکروسکوپ، تيم حريف زير تلسکوپ هم نبود

سرمربی زنجان اضافه کرد: در بازی دیشب به تیم مقابل 37 پرتاب پنالتی داده شده و به ما 14 پرتاب تعلق گرفت که 10 مورد آن در نیمه اول و چهار مورد در کوارتر سوم بود در حالی که در ده دقیقه پایانی هیچ سهمی از پنالتی ها نداشتیم گرگان در بازی اول 34 درصد گلهایش از راه پنالتی بود و در این بازی 36 درصد امتیازات این تیم از پنالتی به دست امد در حالی که تنها 13 درصد گل های ما از پرتاب پنالتی بود.

وی توضیح داده: تیم گرگان در مجموع دو بازی 70 پرتاب پنالتی داشته که 53 پرتاب با به گل تبدیل کردند این یعنی حدودا یک سوم از امتیازات این تیم از راه پنالتی به دست آمد با این اوصاف به نظر می رسد که تیم ما واقعا از دید داوری زیر میکروسکوپ قرار داشته و تیم حریف شاید زیر دید تلسکوپ هم نبوده است.

کوهیان در دفاع از کار خود اشاره کرد: کارنامه کاری من و اینکه در طول سالهای حضور در لیگ چه کرده ام مشخص است به  هر حال جامعه بسکتبال بهتر یکدیگر را می شناسند تا افراد بیرون از این جامعه هیچ وقت هم ادعایی نداشته ام حالا با شناختی که از کار خود و تیم جمع شده و نوع بسکتبال آن دارم احساس می کنم که باید به آمار این دو بازی توجه شود.

* معادلات لیگ نباید به هم می خورد

سرمربی زنجان اظهار داشت: بعد از بررسی همه مسائل و دیدن آمار فکر می کنم این اتفاق تنها می تواند در بسکتبال ما بیافتد که به این شکل یک طرفه در بازی سوت زده شود و با وجود میزبان تیم و در مقابل تماشاگران خودی این اتفاقات رخ دهد. این هم در حالی است که در هیچ شهر دیگری چنین شرایطی نیست و قوانین همیشه برای تیم ما بوده است.

وی افزود:از همان اول لیگ که به آن شکل با من برخورد شد همه چیز برایم زیر سوال رفت. در این قضیه برخی مسائل پنهان مانده و مشخص نیست و به نوعی تمام حرفهای درگوشی برایم به واقعیت تبدیل شد که نشانه گیری به تیم زنجان از ابتدای فصل انجام شده و تنها در این بازی نبوده، ما تنها در این دیدار قربانی شدیم که دلیل آن هم روشن است. به نظر می رسد که معادلات نباید به هم می خورد و با این نتیجه و داوری هم در نهایت حق ما ضایع شد.

کوهیا اشاره کرد: فکر می کنم تمام تلاش و زحمتی که برای مسائل فنی و بازی خوب کشیدیم مطرح نیست. مهم نیست که یک تیم در لیگ چطور بازی کند. ما واقعا زحمت کشیدیم و کل مجموعه با این اتفاقات آسیب دید، حالا هم با این اتفاق تنها عده ای راضی شدند و امیدوارم تنها خوشحال نشده باشند بلکه این اتفاق آنها را کاملا راضی کرده باشد.

*برای گرگانی ها خوشحالم

وی تاکید کرد: من به هیچ وجه برای تیم گرگان ناراحت نیستم بلکه خوشحالم از اینکه تیمی به مرحله بعد رفته که اول از هم تیم دوست عزیزم کبیر است و از طرفی از شهر گرگان است که تماشا گران در حد زنجان  دارد از ته قلب برای تماشاگران گرگان خوشحالم اگر چه برای تماشا گران زنجانی ناراحتم و قلبم شکسته است چون اعتقاد دارم این حق تیم زنجان نبوده است.

*آرن هیچ کدورتی نداشت

سرمربی سالهای قبل ذوب آهن در مورد مصدومیت و غیبت آرن داودی و شایعات مطرح شده در مورد دعوای این بازیکن تصریح کرد: به هیچ وجه کدورتی با آرن وجود نداشته و بازیکن با اخلاق ما بعد از بازیهای ملی در صحبت با پزشکان از ناحیه پا احساس ناراحتی کرد بعد از بازی رفت با گرگان هم به خاطر بازی دوباره آسیب پایش بیشتر شده و دیگر امکان بازی نداشت خود آرن هم می تواند توضیح دهد اما من آنقدر حرفه ای هستم که بدانم در چنین موقعیت حساسي باید از بازیکن بازي بگيرم، هيچ وقت هم رابطه ام با بازيکنان به این شکل نبوده که کسی را بازی ندهم بلکه در صورت رفتار غیر حرفه ای، بازیکن تنها جریمه نقدی می شود.

سرمربی زنجان در پایان کار امسال خود گفت: اعتقاد دارم ایستاده مردن بهتر از زانو زده زیستن است نمی دانم چطور پاسخگوی هواداران باشم اما آنها باید این واقعیات را بدانند و قضاوت آمار و ارقام را هم به کارشناسی می سپارم./مح

برچسب ها: کوهیان ، گرگان ، زنجان ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار