تلاش نیروهای مسلح موجب برقراری امنیت پایدار در مرزهای کشور است و امروز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. Tweet


فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نزاجا گفت: امیر حشمت‌الله ملکیان پیش از ظهر امروز در مراسم استقلال تیپ شهید سرلشکر نصرت‌زاد سنندج در جمع مسئولان لشکری و کشوری در سنندج اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه و بالاخص نیروی زمینی ارتش از چنان آمادگی برخوردار هستند که به هیچ دشمنی اجازه تجاوز به کشور و ارزش‌های انقلاب را نخواهند داد.

وی از ارتش به عنوان بازوی توانمند نظام نام برد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن آزمایش‌های مختلف از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، مانند دژی پولادی با اقتدار و صلابت در کنار ملت ایران آماده دفاع از مرز و بوم است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انقلاب به عنوان یکی از قدرتمندترین و بی‌نظیرترین انقلاب‌ها در جهان نام برد و اضافه کرد: داشتن رهبری قوی و آگاه به امور زمان، حضور پررنگ و همیشه در عرصه ملت و داشتن ارتشی قوی و مردمی سه ویژگی اصلی و وجه تمایز انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌هاست.

امیر ملکیان تصریح کرد: امام راحل و جانشین برحقشان مقام معظم رهبری با هدایت‌های الهی خود همواره موجب حرکت رو به جلو کشور و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در طول 34 سال گذشته بوده‌اند.

به گفته وی، وجود ولایت فقیه برکتی الهی است که انقلاب ایران اسلامی را از پیچ و خم بسیاری از مشکلات عبور داده و همواره موجب ناامیدی دشمنان در رسیدن به اهداف بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مردم نیز به عنوان پشتوانه عظیمی برای اقتدار نظام نام برد و گفت: حضور همیشه در عرصه ملت در مراحل سخت و حساس موجب اقتدار و عزت پیش از پیش کشور شده است.

ملکیان تصریح کرد: ملت آزاده و ولایت‌مدار ایران در مشکلات داخلی، جنگ هشت ساله و دیگر صحنه‌های مهم و سرنوشت‌ساز کشور همیشه پیشقدم بوده‌اند.

به گفته وی، فتنه 88 یکی از توطئه‌های دشمنان بود که به دلیل بی‌بصیرتی برخی از خواص شکل گرفت که رهبری با درایت خاص آن را مدیریت کردند و ملت را از این بحران نجات دادند.

وی از ارتش نیز به عنوان اصل مهم در ماندگاری و اقتدار نظام نام برد و بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه به عنوان اصلی مهم در حفظ و اقتدار انقلاب و حراست از کیان اسلامی نقشی تعیین‌کننده دارد.

وی تصریح کرد: ارتشی که در زمان طاغوت با هدف دفاع از حکومت در برابر تهدیدات مردمی شکل گرفته بود در همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب به صف هواداران انقلاب و حمایت از امام و ملت پیوست و در صحنه عمل ولایت‌مدار خود را به اثبات رساند.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این ارتش مردمی بعد از انقلاب نیز به فرمان امام راحل به عنوان شجره طیبه‌ای در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و ملت در صحنه حاضر شد و شهدای بسیاری را نیز در این راستا تقدیم کرد.

فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا در ادامه با اشاره به تغییر ساختار ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این تغییر ساختارها به منظور ارتقا سطح توانمندی نیروی زمینی ارتش به منظور مقابله با تهدیدات امروزی دشمنان صورت گرفته است.

به گفته وی، به همین منظور ارتقا و استقلال تیپ‌ها در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت و بعد از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در زمینه تأمین نیروهای متخصص و امکانات در سه مرحله این کار انجام شد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز همزمان با استقلال تیپ مستقل 128 سنندج 12 تیپ دیگر در سراسر کشور مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: توان رزمی تیپ‌های جدید با تیپ‌های قبلی اصلا قابل مقایسه نیست.

ملکیان در پایان خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با این تغییر ساختاری هم از لحاظ توانایی نیروهای انسانی و هم تجهیزات در شرایط بسیار مطلوب‌تری قرار گرفته و با قدرت بیشتری گوش به فرمان فرمانده کل قوا در برابر تهدیدات دشمنان خواهد ایستاد.

برچسب ها: مشکلی ، مرزها ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.