خانه قوام الدوله، به عنوان خانه عشایر ایران با حضور معاون رییس جمهور، کارگزاران صنعت گردشگری و عشایر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکید معاون رییس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی در مراسم اختتامیه جشنواره صدای عشایر که از تاریخ 14 لغایت 19 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد؛ خانه عشایر به عنوان اتاق فکر، محل تعامل، همفکری و بهره مندی بیشتر از ظرفیت های بیشمار عشایر کشور امروز به طور رسمی افتتاح شد.

راه اندازی خانه عشایر ایران ظرف کمترین مدت زمان پس از پایان جشنواره صدای عشایر محقق شده است که با برپایی این مرکز، ارتباط مستحکمی میان عشایر سرتاسر استان های کشور ایجاد خواهد شد.

بنا بر اين گزارش به واسطه این مرکز تحقیقاتی، آموزشی و علمی، امکان تبادل اندیشه، توسعه فعالیت های گردشگری، بهره مندی افزون از ظرفیت های بومی، آداب و سنن، نحوه معیشت و دستاوردهای غنی عشایر کشور محیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان در مراسم افتتاح خانه عشاير در تهران گفت: بنا بر دستور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در رابطه با راه ‏اندازي خانه عشاير در تهران اين طرح در مدت کمتر از 10 روز عملياتي شد.

وي با اشاره به استقبال مردم تهران از برگزاري جشنواره ملي صداي عشاير افزود: تنوع ظرفيت‏هاي و توانمندي هاي عشاير کشورمان موجبات استقبال مردم را فراهم ساخته است.

شايان ذكر است؛ عمارت تاریخی قوام الدوله در یکی از محلات پنج گانه حصار صفوی در مرکز تاریخی شهر تهران قرار دارد، این بنا در خیابان امیرکبیر حد فاصل چهارراه سرچشمه و سه راه امین حضور قرار دارد.

اين بنا تکه ای از تاریخ در میانه یک باغ قاجاری، عمارتی با معماری منحصر به فرد،ارسی های چوبی و باغچه ای با صفا که محل سکونت ، میرزا محمد قوام الدوله آشتیانی یکی از صاحب منصبان در دوره قاجار بود  ، محل سکونت او امروز خانه عشایر ایران شده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار