تولید مواد معدنی در معدن منطقه باجگیران و دوپلان استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان برترین معدن غرب آسیا و خاورمیانه، امسال دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: امسال تاکنون 15 هزار و 170 تن بوکسیت و آرژیلیت از معدن منطقه باجگیران و دوپلان استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان برترین معدن غرب آسیا و خاورمیانه استخراج شده، که 7 هزار و 500 تن بیشتر از سال قبل است.

بهزاد ابراهیمی افزود: سال گذشته 8 هزار تن بوکسیت و آر‍ژیلیت در این معدن تولید شده بود.
وی گفت: ‌‌این مواد در صنایع آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده ها کاربرد ویژه ای دارد.
ابراهیمی افزود: بر اساس گمانه زنی ها و مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن بوکسیت و آرژیلیت تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: معدن منطقه باجگیران و دوپلان، هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.
ابراهیمی گفت: معدن بوکسیت و آرژیلیت با حفاری 31 حلقه چاه به طول 5 هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در منطقه باجگیران استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید، به عنوان بهترین معدن ایران، خاورمیانه و غرب آسیا معرفی و ثبت شده است.

این معدن در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و 220 کیلومتری جنوب غرب اصفهان، در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن، از سال 1347 در منطقه باجگیران و دو پلان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.