علی کفاشیان امروز صبح در نشست مجمع عمومی هیات فوتبال استان کردستان در سنندج حضور پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این نشست که مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان کردستان، رئیس هیات فوتبال استان کردستان، روسای هیاتهای شهرستانهای استان حضور داشتند، گزارش کامل فعالیتهای هیات فوتبال ارائه شد. در این مجمع مقرر شد انتخابات هیات فوتبال استان کردستان سال آینده برگزار شود.

سپس کفاشیان با ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان گفت: استان کردستان یکی از استانهای خوب غرب کشور است که استعدادهای خوبی در فوتبال دارد اما به دلیل عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در فوتبال نتوانسته آنطور که باید و شاید در فوتبال کشور مطرح شود و تنها بازیکنانی را به فوتبال ایران داده است. با توجه به شرایط کنونی فدراسیون نمی تواند پولی به استانها برای تیمداری تزریق کند و این بخش خصوصی و یا اسپانسرهای مختلف هستند که باید وارد شوند و تیمداری کنند چرا که در دیگر نقاط کشور وضعیت به همین منوال است.هر چند که مشکلات مالی باشگاهداری همه جا وجود دارد.ما خبر داریم که چند تیم خوب استان کردستان به خاطر مسایل و مشکلات مالی منحل شده اند که باعث تاسف است.

کفاشیان با اشاره به طرح ایران ویژن و آسیا ویژن در استان کردستان گفت: فاز یک طرح های ایران ویژن و آسیا ویژن در استان کردستان اجرا شده و و فاز دوم این طرحها خردادماه 92 آغاز می شود. البته آنطور که شنیده ام دکتر بیژن ذوالفقارنسب در شهر سنندج یک آکادمی بزرگ تاسیس کرده که با توجه به شناختی که از توانمندی های ایشان دارم فکر می کنم با سرمایه گذاری و توجه بیشتر این آکادمی می تواند توسعه خوبی یابد و فدراسیون فوتبال هم از توسعه آکادمی حمایت می کند چرا که این آکادمی می تواند به یک پایگاه استعدادیابی بزرگ در غرب کشور تبدیل شود و حتی از استانهای همجوار هم بازیکنان بتوانند در این آکادمی حضور پیدا کنند. مطمئنا سیاست فدراسیون توسعه متوازن فوتبال در همه استانهای کشور است و استانهای مرزی هم از این قاعده مستثنی نیستند.پیشرفت فوتبال استان کردستان و غرب کشور موجب پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: با هماهنگی هایی که شده سال آینده همایش هیاتهای استانی کشور 22 اردیبهشت 92 در شهرستان زیبا و مرزی بانه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در مراسمی از بهترین های فوتبال استان کردستان در سال 91 تجلیل شد و همچنین تجلیل ویژه ای از آرمین سبحانی بازیکن تیم ملی نوجوانان ایران که به جام جهانی 2013 امارات صعود کرده است برگزار شد.

رئیس فدراسیون پس از بازدید از زیرساختها و ورزشگاههای فوتبال استان امروز بعدازظهر سنندج را به مقصد تهران ترک خواهد کرد./زر
برچسب ها: فوتبال ، کفاشیان ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار