یکی از رمان‌نویسان برجسته معاصر برگزاری جشنواره بین المللی اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس هنر پرداخت روایت جنگ و دفاع مقدس با بیان زیباشناسانه و معناگرایانه در کمترین کلام را خروجی این جشنواره دانست.

طلا نژاد حسن در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس در کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  در کاشان گفت: این جشنواره عرصه و فرصتی بین داستان نویسان بویژه داستان نویسان جوان ایرانی و خارجی بود که تحت تاثیر جنگ، عواقب و پسامدهای هدف از مقاومت و دفاع را مطرح کرد.

وی با تاکید اینکه جشتنواره اینترنتی دفاع مقدس فرصتی برای توازن فرهنگی ادبی بین داستان نویسان در ایران و جهان با موضوع جنگ و صلح و آرامش پدید آورد افزود: داستان های این دوره از جشنواره از نظر فنی و علمی در عین کوتاهی و موجز بودن حرفه ای و دارای بار معنایی بالایی بود.

به گفته وی، با وجود استقبال بسیار خوب و فراوان از جشنواره با ارسال یکهزار اثر همه داستانک ها با توجه به رعایت مسئولانه و معتقدانه جوهر ادبی و داستان نویسی به نوعی حرفه ای و شایسته تقدیر بود.

مدیر مسئول انتشارات پاپریک فضای زیباشناسانه و معناگرایانه داستانک های جشنواره بین المللی اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس را تاکید کرد و گفت: داستان نویسان وقایع جنگ و تاثیرات آن تا زمان حال که بخشی از تاریخ جامعه ما و جهانی را در برمی گیرد با کمک ایماژهای زبانی از قبیل استعاره، مجاز، ایجاز، مجاز و کنایه صنابه صورت کاملا هنرمندانه و شگرف بیان کرده اند.

طلا نژاد حسن تصریح کرد: بیان داستانک ها از طریق ریختن این همه فن و صنعت با ساختار زیبا و غنای مفهومی در یک ظرف کوچک زبانی کاری بسیار هنرمندانه و معناگرایانه است.

وی معتقد است: جشنواره بین المللی اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس علاوه بر ایجاد وحدت بین داستان نویسان ایرانی و خارجی در پرداختن به داستانک های جنگ و تاثیرات آن انگیزه و نیرو و حررکت مضاعفی را به داستان نویسان جوان در ارائه کار مثبت فرهنگی می دهد.

به گفته وی، روایت دفاع مقدس و اثرات غیرقابل انکار آن از زبان جوانهایی که سن و فضای زندگیشان با فضای جنگ فاصله داشته است و آن دوران جنگ را تجربه نکردند یکی از خروجی های مثبت و سازنده جشنواره است.

این داستان شناس و رمان نویس معاصر اظهار داشت: جشنواره فرصت ایجاد پیوند داستان نویسان ایرانی و فرامرزی

شد تا آنهادرد مشترکی از جنگ و لطمات و صدمات آنرا در قالب داستانک بیان کنند.

نژاد حسن با اشاره به اینکه داستان نویسان احساس خود از فضای جنگ را به عنوان یک رویکرد تاثیر گذار جهانی که هم اکنون نیز در بعضی نقاط دنیا حاکم است بیان می کنند افزود: آنها احساس و مطالب قابل تامل خود برای رسید به صلح و آرامش، نکوهش جنگ و خشونت و دوری از هرگونه وحشیگری را قلم فرسایی می کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است./س

برچسب ها: داستان ، نویسی ، با موضوع ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.