مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از پذیره نویسی ۲میلیارد سهام بانک آینده به قیمت هر سهم هزار ریال از روز شنبه پنجم اسفند به مدت ۷ روز کاری خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امیر هامونی - مدیر عامل شرکت فرابورس- گفت : بانک آینده با سرمایه ۸هزار میلیارد ریال قصد دارد ۲هزار میلیارد ریال معادل ۲۵درصد از سرمایه اولیه را از روز شنبه پنجم اسفند به مدت ۷روز کاری از طریق پذیره نویسی عمومی در فرابورس تامین کند.

وی در خصوص نحوه تامین سرمایه بانک در شرف تاسیس آینده تصریح کرد: سرمایه اولیه بانک ۸ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ ۶هزار میلیارد توسط موسسین و ۲۵درصد باقی مانده به مبلغ ۲هزار میلیارد ریال با پذیره نویسی تامین می شود.


وی ضمن تاکید به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی "ددد" برای کارگزاران اظهار کرد :تمام خریداران برای خرید سهام نیاز به کد معاملاتی دارند و در صورت نداشتن کد می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس به درخواست کد معاملاتی اقدام کنند.


هامونی در خصوص تعداد سهام پذیره نویسی توضیح داد: حداقل تعداد سهام مورد پذیره نویسی برای اشخاص حقیقی ۱۰هزار سهم و حداکثر یک میلیون سهم و همچنین برای اشخاص حقوقی حداقل۱۰۰هزار سهم و حداکثر ۲میلیون سهم تعیین شده است.


به گفته وی در این پذیره نویسی شرکت‌های تامین سرمایه سپهر، نوین و امین، هر یک به صورت مستقل تا سقف ۵درصد از کل سهام بانک را متعهد می شوند.


وی با اشاره به این که پذیره‌نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام می شود خاطر نشان کرد: کارمزدها و هزینه‌های پذیره نویسی سهام از سوی ناشر پرداخت می شود و خریداران تنها مبلغ اسمی هزار ریال را در پذیره نویسی پرداخت می کنند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عباس سیفی
۱۲:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
تکلیف سهامداران بانک تات چه شد
وباسهام هزارریالی جدید چه فرقی دارد
ارزش سهام که خریدیم تقریبقا سیصدتومان چه می شود
Iran (Islamic Republic of)
صفردعاگويي
۲۲:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
عالي
آخرین اخبار