معاون رئيس جمهور با اشاره به اشتراك فرهنگي ايران و ژاپن، بر تقويت روابط همکاري دو کشور در حوزه هاي ماموريت هاي سه گانه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد شريف ملک زاده رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در ديدار با کوجي هانه دا سفير ژاپن با اشاره روابط دوستانه ايران و ژاپن گفت : سفرا و مقامات ديپلماتيک نقش بسيار مهمي در توسعه روابط فرهنگي کشورها دارند و اميدوارم حضور سفير ژاپن در ايران بتواند به توسعه روابط فرهنگي بين دو کشور کمک کند.

وي با اشاره به تنوع ظرفيت هاي همکاري ايران و ژاپن، خاطر نشان كرد: برگزاري نمايشگاه هاي مختلف ، هنرهاي سنتي و صنايع دستي از جمله مواردي هستند كه مي تواند زمينه ساز تعامل و همکاري دو كشور باشد.

ملک زاده با اشاره به لزوم تقويت روابط فرهنگي دو کشور افزود: روابط ايران و ژاپن همواره يک روابط دوستانه بوده است و ايران آماده هرگونه همکاري با کشور ژاپن در خصوص حوزه هاي ماموريت هاي سه گانه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است و هيچگونه محدوديتي در خصوص تقويت و توسعه همکاري هاي فرهنگي بين دو کشور وجود ندارد.

وي همچنين با اعلام آمادگي ايران در جهت برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي و مشترک با کشور ژاپن اظهار داشت: اين نمايشگاه ها مي توانند آداب ، رسوم ، سنن و هنرهاي گوناگوني مانند صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشورها را معرفي کنند.

معاون رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم انتقال فرهنگ به نسل هاي آينده، افزود: توسعه همکاري هاي فرهنگي دو كشور در نسل هاي آينده ادامه خواهد يافت.

***سفير ژاپن به جشنواره ملي صداي بهار دعوت شد

ملک زاده همچنين با اشاره به برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در نوروز 92 از سفير ژاپن به منظور آشنايي با ظرفيت هاي گردشگري ايران دعوت به عمل آورد تا در هرکدام از 31 استان کشور که تمايل دارند شاهد برگزاري اين جشنواره باشند.

«کوجي هانه دا» ، سفير ژاپن با اشاره به توانمندي ها و ظرفيت هاي ايران در جذب گردشگران خارجي ، گفت : در بازديد از شهرهاي شيراز، اصفهان و يزد به خوبي زيبايي هاي شهرهاي مختلف و ظرفيت هاي فراوان گردشگري ايران را لمس کردم.

سفير ژاپن يادآور شد: در بازديد از شهرهاي مختلف ايران احساس کردم رابطه محبت آميز و دوستانه اي بين مردم ژاپن و ايران برقرار است.

«کوجي هانه دا» ، با اشاره به بازديد از موزه ملي نيز گفت: آثار بسيار زيبايي در موزه ملي ايران نگهداري مي شود که به نظر من بسيار با ارزش و بي نظير هستند.

وي با اشاره به هنرهاي سنتي ژاپن تصريح کرد: هنر شيشه سازي و بلور ژاپن تاثيرگرفته از هنر شيشه سازي و بلور ايران است و اين موضوع نشان دهنده نزديکي روابط فرهنگي دو کشور است.

***نمايشگاه سفالگري ژاپني با همکاري موزه ملي ايران برگزار مي شود

سفير ژاپن در ادامه برگزاري نمايشگاه سفالگري يکي از اساتيد ژاپني را به معاون رئيس جمهور پيشنهاد کرد ،كه اين موضوع مورد موافقت رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور قرار گرفت.

معاون رئيس جمهور با استقبال از برگزاري اين نمايشگاه در ماه جولاي با همکاري موزه ملي ايران ، خاطر نشان کرد: برگزاري نمايشگاه سفال تنها نمايش دهنده اجسام نيست بلکه نمايشگاه زنده اي است که روح دارد و اين نمايشگاه قلب ها را به هم نزديک مي کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار