ملی پوش بدمینتون گفت: از سال 2005 تاکنون امسال برای اولین بار است که در مسابقات جهانی نماینده ای نداریم

علی شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر شرایط مالی مشکل اساسی ورزش ماست ولی از آنجا که مسابقات بین المللی غیر ضروری تلقی می شوند امسال بعد از گذشت 8 سال تیم ملی در مسابقات جهان 2013 نماینده ای ندارد و این به دلیل رنک پائین ملی پوشان است.

وی در ادامه تأکید کرد: با تجربه 22 ساله ای که در ورزش بدمینتون دارم همچنان به فدراسیون انتقاد دارم، چرا که مسئولان باید با توجه به امکانات برنامه ریزی کنند و برای حضور ملی پوشان در مسابقات برون مرزی تلاش بیشتری داشته باشند.

شاه حسینی با بیان اینکه رنک بدمینتون بازانی که سال گذشته در مسابقات فجر حضور داشتند بالاتر بود و گفت: امسال تیم زیر 23 سال اندونزی در مسابقات حضور داشت و در هر دو بخش انفرادی و دوبل قهرمان شدند از طرفی کیفیت مسابقات امسال با سال گذشته برابر است ولی رنک بدمینتون بازان بیست و دومین دوره مسابقات بالاتر بود.

وی اضافه کرد: ملی پوشان طی 3 ماه گذشته در 5 اردوی 3 روزه بودند، 10 روز را در کرمانشاه به سر بردند و از 22 تا 26 بهمن ماه در سالن فدراسیون اردونشین شدند و در کل یک ماه هم در اردو نبودند در حالی که رقابت با این سطک کار اردوی یک ماهه نیست.

ملی پوش بدمینتون با تأکید بر اینکه باید از مربی خارجی حداکثر استفاده را ببریم گفت: ملی پوشان حقوقی را از سوی ملی پوشان دریافت نمی کنند و از طر دیگر شاغل یا دانشجو هستند بنابراین بهترین پیشنهاد برای آنها داشتن برنامه سالیانه و چرخش به شهرهای اصلی کشور است تا به این طریق از مربی تمام وقت استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمرین ملی پوشان در کنار هم همراه با حریف تمرینی خوب به نتیجه مطلوب می رسد اما وقتی فدراسیون دست خالی باشد مربی تیم ملی چین هم نمی تواند برای ما کار مفیدی انجام دهد.

شاه حسینی در خصوص احتمال خداحافظی از تیم ملی بیان داشت: زمانی این کار را انجام می دهم که 4 بازیکن به مسابقات کشوری من را شکست دهند و از ایستادن بر روی سکوی قهرمانی کشوری بازبمانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به بدمینتون دید مثبت داشته باشد و این رشته تا سال آینده تعطیل نشود و اگر شرایطی فراهم شود تا در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کنیم می توانیم با رقبای خوبی دست و پنجه نرم کنیم./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار