رئیس اداره مرکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد گفت: پرورش آلوئه‌ورا، گیاهان تزئینی و دارویی در فنی و حرفه‌ای مرکز برادران اسدآباد آموزش داده می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عقوب فشخورانی ، با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به صورت عملی در گلخانه‌ای به مساحت 700 مترمربع در مرکز فنی و حرفه‌ای برادران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این گلخانه پرورش انواع گیاهان تزئینی، دارویی، آلوئه‌ورا، موسیر، توت ‌فرنگی و زعفران داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آلوئه‌ورا نوعی گیاه حاوی ویتامین و اسیدهای آمینه است که به عنوان گیاه منتخب جهانی شناخته شده است، تصریح کرد: این گیاه برای بیماری‌های قند خون استفاده می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای اسدآباد در ادامه با بیان اینکه اکثریت استقبال‌کنندگان از آموزش این دوره از پرورش گیاهان تزئینی را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها خواند و افزود: در حال حاضر برای آموزش دوره پرورش و کشت گیاهان دارویی و تزئینی با دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی قراردادی بسته‌ایم.

فشخورانی با بیان اینکه برخی افراد با شرکت در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال مدرک‌‌گرایی هستند، تصریح کرد: باید دید جامعه نسبت به آموزش در فنی و حرفه‌ای تغییر کند چرا هدف این آموزش‌ها کسب مهارت و ایجاد اشتغال است.

وی از تحقق یک هزار و 700 درصدی ایجاد اشتغال در فنی و حرفه‌ای اسدآباد خبر داد و گفت: امسال این اداره برای 118 نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای اسدآباد با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای شهرستان در سال‌های 90 و 91 از لحاظ آموزش 4 هزار و 120 نفر ثبت‌نامی داشته که نسبت به وسعت جمعیت در صدر استان قرار دارد، افزود: از ابتدای امسال نیز 146 دوره آموزش در دو مرکز برادران و خواهران برگزار شده که 2 هزار و 66 نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی از کمبود خوابگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد برای کارآموزان اشاره کرد و یادآور شد: ما در برنامه پنجم توسعه ساخت و ساز جدید را داریم اما به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم پروژه‌ای را آغاز کنیم.
برچسب ها: گیاهان ، تزئینی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.