فرماندار سرپل ذهاب از عضویت 14 هزار و 700 خانوار با 58 هزار نفر جمعیت در تعاونی های مرزنشین این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'میرزا مراد پیرو' افزود: این تعداد، در پنج تعاونی مرزنشین سامان دهی شده اند كه براساس شیوه نامه جدید باید برای آنها جهت انجام مبادلات مرزی كارت الكترونیك صادر شود.
 وی تاكید كرد: این افراد باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سطح شهرستان نسبت به دریافت فرم ثبت نام اقدام كرده تا پس از تایید صلاحیت محل سكونت آنها از سوی بخشداری ها و دهیاری ها، اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به صدور كارت الكترونیك مبادلات مرزی این افراد اقدام كند. : با توجه به اینكه با صدور این كارت تغییراتی در نحوه مبادلات مرزی ساكنان روستاهای مرزی این شهرستان صورت می گیرد بنابراین لازم است همه دستگاه های مرتبط، حداكثر همكاری و هماهنگی را با یكدیگر داشته باشند.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: در این راستا تعاونی های مرزنشین باید به تدریج نسبت به تكمیل فرم های تایید محل سكونت اعضای خود اقدام كرده و سپس آن را به تایید دهیاران و بخشداران حوزه استحفاظی خود برسانند.
همچنین؛ صدور كارت مبادلات مرزی الكترونیكی، گامی در راستای طرح تحول اقتصادی است لذا اجرای این طرح، اطلاعات مرزنشینان را تجمیع كرده و نظارت بر عملكرد تعاونی‌های مرزنشین را برای دستگاه های نظارتی تسهیل می‌كند وی خاطر نشان كرد:با این اقدام، امكان تبادل سریع اطلاعات و تصمیم‌گیری بهینه برای سهمیه ارزی مرزنشینان و كالاهایی مجاز برای انجام واردات فراهم می شود. سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر دارای 15 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق است./ع
برچسب ها: عضویت ، تعاونی ، مرزنشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.