رییس هیات شطرنج استان خراسان رضوی گفت: رقابتهای شطرنج قهرمانی رده های سنی شش الی 18 سال آسیا با حضور بیش از 500 نفر از شطرنج بازان مطرح 22 کشور این قاره تیر ماه سال آینده در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  محمد رضا وجدانی با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد 21 شطرنج باز از ایران و بقیه از سایر کشورهای آسیایی هستند.

وی ادامه اداد: از مجموع 21 شطرنج باز ایران در این مسابقات، 10 نفر از استان خراسان رضوی می باشند که این فرصت مهمی برای نشان دادن قابلیتها و توانمندی های شطرنج بازان این استان است.

وجدانی افزود: سومین دوره رقابت های بین المللی شطرنج فردوسی ویژه مردان و بیست و یکمین دوره مسابقات شطرنج جام فجر کشور نیز از دوم لغایت دهم اسفند ماه امسال به میزبانی این هیات در مشهد برگزار خواهد شد.

وی هزینه برگزاری این رقابتها را حدود 600 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: فدراسیون شطرنج قول تامین 150 میلیون ریال از این مبلغ را داده و برای تامین بقیه این مبلغ مذاکراتی با حامیان مالی و سایر بخشهای ذیربط در حال انجام است.

وجدانی افزود: پیش از این قرار بود به موازات این مسابقه ها سومین دوره رقابتهای بین المللی شطرنج بانوان جام خیام نیز در مشهد برگزار شود ولی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان این مسابقات برگزار نمی شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.