رئيس سازمان زندان‌ها گفت: در حال حاضر جمعيت کثيري از زندانيان مواد مخدر در زندان‌ها به سر مي‌برند که البته با نهايي شدن اين طرح در آينده‌اي نزديک ديگر زنداني مواد مخدر نخواهيم داشت.

"غلامحسين اسماعيلي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با قانون جديد مبارزه با مواد مخدر و کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها، اظهار داشت: در ماده 16 اين قانون، دو گروه معتادان فاقد گواهی درمان و معتادان متجاهر تعریف شده است، يعني افرادی که معتاد هستند و نمی‌خواهند یا نمی‌توانند درمان شوند در مراکز مربوطه تحت درمان قرار می‌گیرند.

وي ادامه داد: معتاديني که خود به مراکز درماني تحت پوشش بهزيستي يا سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعي مراجعه کنند داراي کارت درمان مي‌شوند و افرادي که داراي اين کارت نباشند با معرفي مراجع قضايي به اردوگاه‌هاي اجباري مبارزه با مواد مخدر فرستاده مي‌شوند.

اسماعيلي هدف از تشکيل اردوگاه‌هاي مبارزه با مواد مخدر را کاهش جامعه آماري زندانيان دانست و گفت:‌ معتادين جمعيت بسيار زيادي را از جامعه کيفري زندان‌ها را به خود اختصاص مي‌دهند که با اجرايي شدن تشکيل اردوگاه‌ها در تمامي شهرها قاعدتا با کاهش جمعيت کيفري روبرو خواهيم بود.

وي با بيان اينکه تشکيل اردوگاه‌هاي مواد مخدر نياز به اهتمام بيشتر دولتمردان دارد تصريح کرد: پاک کردن معتادين از سطح شهر که خواسته تمامي شهروندان است و با اين اقدام معتادين تحت درمان قرار گرفته و به زندگي خود باز خواهند گشت.

رئيس سازمان زندان‌ها در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعيت کثيري از زندانيان مواد مخدر در زندان‌ها به سر مي‌برند که البته با نهايي شدن اين طرح در آينده‌اي نزديک ديگر زنداني مواد مخدر نخواهيم داشت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار