دادگاهي در استانبول تركيه كه قصد داشت تا روز گذشته به دفاعيات 275 نفر متهمين پرونده موسوم به "ارگنكون" گوش دهد روز گذشته تمامي خواسته هاي اين مظنونين به دست داشتن در توطئه سرنگوني دولت عدالت و توسعه را رد كرد و برگزاري دادگاه جديد را تا تاريخ 11 مارچ به تعويق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت، همچنين در بيرون از محل برگزاري دادگاه درگيري هايي ميان معترضين به برگزاري دادگاه و نيروهاي پليس درگرفت كه منجر به مجروح شدن چندين نفر شد.

روز گذشته بيش از هزارنفر از معترضين كه عمدتا از حزب "جمهوريخواه خلق" اپوزيسيون اصلي تركيه بودند با نيروهاي امنيتي و پليس تركيه در مقابل محل برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده متهمين توطئه "ارگنكون" درگير شدند.

همچنين در اثر اين درگيري قوزك پاي "محمود تانال" معاون حزب جمهوريخواه خلق شكست و چهار نفر نيز زخمي شدند.

نيروهاي پليس ضد شورش تركيه براي متفرق كردن جمعيت از گاز اشك آور استفاده كرده بودند. 
"علي اوزگوندوز" دبير حزب جمهوريخواه خلق در استانبول نيز اظهار داشته كه قاضي اين پرونده با صدور دستور مقابله با معترضين در خارج از دادگاه خلاف اختيارات قانوني اش عمل كرده است. وي در ادامه افزوده است كه وزير دادگستري تركيه نيز مدعي شده بود كه نمي تواند جلوي پليس ضد شورش را بگيرد.

يكي ديگر از مقامات اين حزب نيز اظهار داشته كه اكثر افراد شركت كننده در اين تظاهرات اعتراضي كهنسال بوده اند. اما نيروهاي امنيتي و پليس بسوي آنان نيز گاز فلفل پرتاب نمودند. وي در ادامه افزوده است كه دولت سعي دارد تا از ما چهره افراد خشني را به نمايش بگذارد اما ما به آنان اين اجازه را نخواهيم داد.


برچسب ها: ارگنکون ، ترکیه ، دادگاه ، تعویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار