رييس جمهور با بيان اينکه روابط ايران و پاکستان بسيار خوب و برادرانه است و در بخش‌هاي تجارت بر اساس تهاتر پيشرفت قابل توجهي داشته است، گفت: روابط ايران و پاکستان همواره مستحکم و پايدار پيش مي‌رود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد شامگاه (دوشنبه) در ديدار رحمان ملک وزير کشور پاکستان امضاي قرارداد همکاري هاي امنيتي تهران – اسلام آباد را به نفع دو کشور و منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ايران و پاکستان روابط برادرانه و عميقي با يکديگر دارند و همين مساله احساس برادري نزديکي را بين دو کشور ايجاد کرده است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه مشکلات ايران و پاکستان در حوزه امنيت ريشه واحدي دارد، تصريح کرد: مشکلات منطقه که ناشي از دخالت‌هاي بيگانگان است، لزوماً بايد از سوي کشورهاي منطقه و با همکاري تنگاتنگ آنان مرتفع شود و در اين بين همکاري‌هاي ايران، پاکستان و افغانستان حائز اهميت زيادي است.

احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه ايران همواره در کنار پاکستان خواهد ماند، اظهار داشت: اميدوارم دستاني که مي‌خواهند پاکستان را ناامن کنند کوتاه شود و مطمئنم به فضل خدا چنين خواهد شد.

رييس جمهور با بيان اينکه سفرهاي متقابل روساي جمهور و مقامات دو کشور همواره خوب و پرثمر بوده است، افزود: خوشبختانه امروز برنامه‌هاي خوبي در عرصه همکاري هاي اقتصادي دو کشور در جريان است که از جمله آنها قرارداد انتقال گاز و الکتريسيته از ايران به پاکستان است که اميدواريم اين انرژي در خدمت پيشرفت و آباداني کشور دوست و همسايه قرار گيرد.

رحمان ملک، وزير کشور پاکستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از انعقاد موافقت‌نامه همکاري‌هاي امنيتي بين ايران و پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ريشه گروهک‌هاي تروريستي و غير انساني را به هر قيمت در خاک خود از بين ببرد.

رحمان ملک تصريح کرد: نگاه مردم پاکستان به ايران متفاوت از ديگر کشورها بوده و ايران را در ادعاي دوستي و برادري خود کاملاً صادق مي‌شناسند که همواره در لحظات حساس به ياري آنان شتافته است.

وي با بيان اينکه امروز تروريسم و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به خاک پاکستان اصلي ترين دغدغه و نگراني مسئولان و مردم اين کشور است، تاکيد کرد: صلح در منطقه مستقر نمي‌شود مگر با همکاري کشورهاي منطقه و بويژه ايران، پاکستان و افغانستان.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار