رییس سازمان سینمایی در اختتامیه تجلی اراده ملی گفت: نمی دانم چرا وقتی از جشنواره های خارجی جایزه می گیریم بر آن بوسه می زینم اما امروز به راحتی سیمرغ بلورین راطرد می کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان در تالار ایوان شمس در حال برگزاری است.
جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی در ابتدای این مراسم گفت: متاسفانه سینما امروز از طرف خود سینماگران مورد کوتاهی و غفلت واقع شده که برخی رفتارهای صنفی امروز به سینما آسیب زده است.
وی ادامه داد: وقتی جشنواره برگزار می شود یعنی اینکه همه قواعد جشنواره را پذیرفته اند، جشنواره فیلم فجر جشنواره ای متعلق به همه مردم است که اعتراض هایی نیز به رای داوران مطرح بوده، همانطور که سالیان گذشته نیز عده ای در این خصوص ناراحت بودند.
شمقدری اظهار داشت: نباید مدیریت اجرایی جشنواره را زیر سوال ببریم که در این میان خدای ناکرده ساخت و پاختی وجود داشته باشد چه می شود که ما وقتی از جشنواره های خارجی جایزه می گیریم بر آن بوسه می زنیم اما حرف و حدیث های بسیاری برای سیمرغ خودمان در می آوریم.
رییس سازمان سینمایی گفت: اتفاقی که در جشنواره برلین رخ داد چندان خوشایند نیست زیرا قانون کشورمان این است ه هر کسی که می خواهد فیلم بساز و آن را در جشنواره های خارجی شرکت دهد باید برای فیلمش پروانه ساخت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، منتقدان و مسئولان باید به تماشای این فیلم بنسینند تا عیار این خرس نقره ای را بسنجند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار