مسئول گردان های عزالدین قسام در کرانه باختری رود اردن،ما بر این باوریم که رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است و این آرمان محقق خواهد شد ، تا زمانی که اشغالگری صهیونیست ها ادامه دارد به همه نوع اشکال مقاومت ادامه می دهیم.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  زاهر جبارین در گفتگو با شبکه تلویزیونی القدس از قدس اشغالی درباره راهبرد مقاومت در تعامل با رژیم صهیونیستی گفت: امروز دیگر رژیم صهیونیستی به مانند گذشته قادر نیست سران گروه های فلسطینی به ویژه جنبش حماس را ترور کند و این توان به دلیل بازدارندگی نیروهای مقاومت و گردان های عزالدین قسام است.

رسیدن به این نقطه برای گروه های مقاومت بسیار دشوار بوده است. همه شهروندان ساکنان غزه از گزینه مقاومت حمایت می کنند و این گزینه به معنای حفظ عزت و کرامت ملت فلسطین است و این مقاومت است که می تواند حقوق ملت فلسطین را محقق و اراضی فلسطینیان را آزاد کند.

پس از پیروزی مقاومت در دو جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از نود و پنج درصد از فلسطینیان مقاومت را تنها راه محقق کردن آرمان های ملت فلسطین می دانند. همچنین هزاران نفر از شهروندان عربی و فلسطینی از پیروزی های مقاومت خوشحال شده اند که چنین وضعی در گذشته وجود نداشت. جنبش مقاومت اسلامی در فلسطین از حمایت های کشورهای عربی و اسلامی برخوردار است.

وی درباره نگرانی رژیم صهیونیستی از توان نظامی و موشکی گروه های مقاومت فلسطینی افزود: راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی مبتنی بر چند عامل برای مقابله با ملت فلسطین و ملت های عربی و فلسطینی است. گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه گردان های عزالدین قسام توانستند این راهبرد امنیتی صهیونیست ها را به شکست بکشانند.

یکی از عوامل این راهبرد مبتنی بر جنگ پیش دستانه است. این جنگ به معنای آن است که دستگاه های امنیتی خطری را پیش بینی می کنند و نباید منتظر ماند تا این خطر به تهدید عملی تبدیل شود بنابراین با جنگ و تجاوز تلاش می شود این خطر از بین برود. صهیونیست ها در جنگ اخیر علیه نوار غزه از وجود موشک های فجر-5 در این منطقه احساس خطر کردند. این موشک ها عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار می دهند.

این رژیم فکر می کرد با تجاوز اخیر می تواند زرادخانه موشکی گروه های مقاومت را از بین ببرد. آخرین روز این نبرد ثابت کرد که این موشک ها در داخل نوار غزه ساخته می شود و رژیم صهیونیستی قادر نیست زرادخانه موشکی مقاومت را برآورد کند.

عنصر دوم راهبرد امنیتی صهیونیست ها مبتنی بر بازدارندگی است.این وضع به معنای آن است که مخالفان رژیم صهیونیستی به فکر تجاوز به این رژیم نباشند. هدف تاسیس گروه های مقاومت برای موشک باران شهرهای فلسطینی اشغالی نبود بلکه اقدامات گروه های مقاومت برای این است که دشمن صهیونیستی بداند نمی تواند ترس و وحشتی در میان فلسطینیان ایجاد کند و به این دلیل شاهد موشک باران شهرهای فلسطین اشغالی بودیم که صهیونیست ها از این مسئله به شدت نگران و غافلگیر شدند.

جبارین تاکید کرد در جنگ های سابق میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی شاهد آن بودیم که حمله به تل آویو را تهدید می کردند ولی اقدامی انجام ندادند و تنها گروه های مقاومت فلسطینی بودند که این شهر را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

عنصر سوم راهبرد امنیتی اسرائیل مبتنی بر کشاندن جنگ از فلسطین اشغالی به زمین فلسطینیان است. در جنگ اخیر شاهد آن بودیم که جنگ را از نوار غزه به مرکز شهرهای فلسطین اشغالی منتقل کردیم.

عنصر چهارم این راهبرد مبتنی بر این است که جنگ باید سریع باشد. جامعه رژیم صهیونیستی توانایی جنگ طولانی را ندارد. اما گروه های مقاومت در طرح های جنگی خود گزینه طولانی مدت را برنامه ریزی کردند. در جنگ اخیر شاهد آن بودیم که صهیونیست ها در روز دوم جنگ در قاهره به دنبال برقراری آتش بس با نوار غزه بودند. گروه های مقاومت قادرند بیش از دو ماه به این جنگ ادامه دهند.

بنابراین راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی نابود شده است و مراکز مطالعاتی این رژیم به دنبال راهبردهای امنیتی جدیدی هستند که همسو با شرایط کنونی این رژیم باشد. تقویت گروه های مقاومت و پیروزی اخیر بر دشمن صهیونیستی زیربنای اصلی آزادی تمامی اراضی فلسطین است.

ما بر این باوریم که رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است و این آرمان محقق خواهد شد. تا زمانی که اشغالگری صهیونیست ها ادامه دارد به همه نوع اشکال مقاومت ادامه می دهیم. فلسطین باید از نهر تا بحر آزاد شود. گروه های مقاومت برای اولین بار در طول تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی در جنگ اخیر شروط خود را بر تل آویو تحمیل کردند.

برچسب ها: مقاومت ، آزادی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار