تنها المپيکي بدمينتون ايران گفت: بازيکنان ايراني در طول سال تنها 2 يا 3 مسابقه برون مرزي را تجربه مي‌کنند و اين تعدا به هيچ عنوان کافي نيست.

کاوه مهرابي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: يک بازيکن بدمينتون را زماني مي‌توانيم حرفه‌اي بناميم که در طول سال به 15 مسابقه برون مرزي اعزام شود و در سال مقدماتي المپيک در بيش از 20 عرصه حضور يابد، که از اين لحاظ هيچ يک از ملي پوشان ايراني حرفه‌اي نيستند.

وي با بيان اينکه تنها از راه مربيگري و بازيکني نيست که مي‌توانم تجربياتم را در اختيار ملي‌پوشان بگذارم، تصريح کرد: با اينکه از نظر مربيگري کم تجربه نيستم و در دانمارک تجربه‌هاي خوبي در مربيگري پشت سرگذاشتم اما بعيد مي‌دانم که هدايت تيم ملي را بپذيرم چرا که به مربيگري من نيازي نيست.

مهرابي در ادامه افزود: نوا آرمادا چند سال است که سرمربيگري تيم ملي را برعهده دارد واز بدمينتون به طور کامل آگاه است و مانند مربيان خوب کشتي تجربه و سابقه خوبي در اين رشته ورزش دارد، من به اين دليل که به طور مقطعي با وي تمرين کردم نمي توانم به طور قاطع به خصوص عملکرد اين سرمربي اظهار نظر کنم.

ملي پوش سابق بدمينتون ايران در خصوص حضور مربي خارجي در تيم ملي بيان داشت: اين مسئله بستگي به هدف مسئولان بدمينتون کشورمان دارد اگر يک برنامه دراز مدت داريم مي‌توانيم از مربي خارجي بهره ببريم که در اين زمينه مربيان اروپايي نيز مي‌تواند به ملي‌پوشان ما کمک کنند، البته تمام اين مسائل نحوه تصميم‌گيري مسئولان بستگي دارد.

مهرابي خاطر نشان کرد: کشورهايي هستند که بيش از اينها براي بدمينتون کشورشان هزينه مي‌کنند اما نتيجه مطلوب را نمي‌گيرند مانند ايتاليا که با وجود 2 بازيکن اندونزيايي و صرف هزينه هاي هنگفت نتوانست سهميه المپيک 2012 را کسب کند و با اين اوصاف از هم اکنون براي المپيک 2016 برنامه‌ريزي مي‌کنند.

وي افزود: در بدمينتون استعدادهاي خيلي خوبي داريم و حتي ميانگين سني بانوان نيز کم‌تر از آقايان است و اگر برنامه ريزي دقيق و منسجمي داشته باشيم مي‌توانيم تا 4 سال ديگر در هر دو بخش بانوان و آقايان المپيکي داشته باشيم.

تنها المپيکي بدمينتون ايران در پايان تأکيد کرد: حدود يک سال و نيم بود که تصميم داشتم بعد از المپيک 2012 خداحافظي کنم که اين مسأله تنها نزديکانم مي‌دانستند، در بيست و سومين دوره مسابقات فجر نيز به طور رسمي از دنياي قهرماني جدا شدم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار