مدیرعامل شرکت نگین بم گفت: آزمایشگاه این کارخانه جزو سه تا پنج کارخانه برتر کشور در بحث آزمایشگاه‌های تولیدی کارخانجات است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،حبیب‌الله دهقان در حاشیه تور خبری سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رنگ‌های تولیدی پایه آب (water base ) این کارخانه رنگ‌های دوست‌دار محیط زیست و فاقد رنگدانه‌های مضر برای محیط زیست است.

وی افزود: در این کارخانه انواع رنگ‌های خودرو، ساختمانی و مواد شیمیایی تولید می‌شود و تولید مواد رنگی و رنگ آستر کرمان خودرو و بخش کوچکی از رنگ مدیران خودرو را بر عهده دارد.

دهقان با اشاره به اینکه کارخانه نگین بم سه سالن مجزا دارد، ابراز داشت: بخش مواد فسفاته پیش درآمد سالن رنگ است و به دلیل اینکه بدنه خودروها یک سری آلودگی‌هایی دارد و باید چربی‌گیری شود، بعد از این مرحله عملیات فسفاته‌کاری است که برای جلوگیری از خوردگی بدنه‌ها توسط عوامل طبیعی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نگین بم بیان کرد: مرحله آسترالکتروفورز یا «ای دی» که لایه رنگ روی بدنه‌ها را تکمیل می‌کند و سپس رنگ نهایی است که تمام این مراحل برای رنگ خودرو در کارخانه نگین بم تولید می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه محصولاتی همچون شیشه شور، ضدیخ، آب رادیاتور و رنگ‌های ساختمانی پایه آب در این کارخانه تولید می‌شود، گفت: به طور مثال رنگ تامارنگ و رنگ اکریلیک واتر بیس برند این کارخانه است که جزو محصولات دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود.

سرمایه در گردش کارخانه در سیستم بانکی قفل شده است

دهقان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما بحث‌های اقتصادی روز و سرمایه در گردش است، تصریح کرد: اگر جذب شوند، توانایی همکاری با کارخانجات بزرگی چون ایران خودرو و سایپا را داریم.

وی عنوان کرد: این کارخانه در سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و سرمایه اولیه راه‌اندازی آن 900 میلیون تومان است و 100 میلیون تومان سرمایه در گردش دارد که از زمان آغاز کار کارخانه همچنان از دست ما خارج است و اگر هم در این شرایط به ما برسد، باید سود وام‌هایی که از بانک گرفته‌ایم را بدهیم.

آزمایشگاه کارخانه جزو 3 آزمایشگاه برتر کارخانجات کشور

مدیرعامل شرکت نگین بم گفت: آزمایشگاه این کارخانه جزو سه تا پنج کارخانه برتر کشور در بحث آزمایشگاه‌های تولیدی کارخانجات است و در حال حاضر کارخانه ‌هایی هستند که تنها یک یا دو مرحله از تولید رنگ که ما در کارخانه تست می‌کنیم را دارند.

دهقان افزود: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد استان کرمان نیز معرفی شده است و آزمایش‌هایی را که نیاز است از گمرک یا استاندارد برای ما ارسال و بعد تایید می‌کنند و کارهای مورد نیاز برای آزمایش رنگ‌های ساختمانی و شیمیایی را در جنوب و جنوب شرق کشور انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: در این کارخانه 15 نفر مشغول به کار هستند و در ابتدا از مواد ایتالیایی استفاده می‌کردیم اما در ادامه با توجه به شرایط خاص کشورمان در تامین مواد اولیه از داخل کشور به مواد خارجی بی‌نیاز شدیم.
دهقان با اشاره به اینکه تنها 30 درصد مواد مورد نیازمان از واردات تامین می‌شود که مشکل عمده ما تامین همین مواد است، افزود: تولیدات این کارخانه توسط کرمان موتور که تامین کننده نیاز مدیران خودرو و پیمانکار اصلی این کارخانه است، استفاده و بخشی از آن نیز برای راین خودرو استفاده می‌شود./ا
برچسب ها: آزمایشگاه ، برتر ، بم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب الهی
۱۰:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
باسلام
خدمت مدیر مسول محترم
موضوع.همکاری در ازمایشگاه
اینجا مهندس شیمی کاربردی حبیب الهی