مسيحيان اروپا، حمايت از مردم سوريه در ماه صيام کاتوليک را خواستار شدند.

*** آغاز ماه روزه مسيحيان، چهل روز پرهيز (تقوا)

چنانچه مي‌دانيم، بحث «روزه»، در مسيحيت ميان کاتوليک‌ها، ارتدوکس و پروتستان‌ها نيز مانند دين اسلام، مطرح است. ماه روزه کاتوليک‌ها، از 13 فوريه هر سال به مدت 40 روز يعني تا پايان 31 مارس ادامه دارد. عدد چهل در مسيحيت نيز همانند اسلام مقدس است. مسيحيان معتقد، در اين چهل روز، پرهيزهاي خاصي را رعايت مي‌کنند که تغذيه موردپرهيز هم در گرايشات گوناگون اين دين، متفاوت است. در اين ميان، مي توان به تحريم خوردن گوشت و غذاهاي گوشتي، شکلات و شيريني‌ها، محصولات لبني، الکل و هرگونه مشروبات الکلي، تخم‌مرغ، روغن و... اشاره کرد.

علاوه بر پرهيز از خوردن برخي خوردني‌ها در اين ماه، مسيحيان موظفند در اين مدت، حالت روحي غمگين و متأثر داشته باشند. ضمناً بهترين زمان براي انجام غسل تعميد نيز همين چهل روز در سال است.

در اين چهل روز که به «هفت هفته پرهيز» نيز معروف است، مؤمنان مسيحي، مي‌کوشند تا استفاده خود از تلويزيون، فست‌فود، اينترنت و اتومبيل را به حداقل برسانند. آنان با خودداري از مصرف‌گرايي، همبستگي خود با محرومين را نشان مي‌دهند.

*** اقدامي جالب‌توجه در برخي انجمن‌هاي مذهبي اروپا

امسال، فعالان مذهبي مسيحيت که برخلاف کليساي گذشته، در تحولات روز جهان نيز نظريه‌پردازي کرده و عقيده مسيح مقدس در وقايع دنيا را تبليغ مي‌کنند، در محکوميت اقدامات تروريستي سوريه و حمايت از مردم بيگناه اين کشور، پيشنهاد جالبي را به پيروان خود ارائه کردند.

اين سازمان بين‌المللي مسيحي پاکس‌کريستي (Pax Christi International)، با حمايت از مردان و زنان و کودکان سوري که بيش از يک سال است در معرض خشونت و درگيري‌هاي داخلي هستند، جامعه مسيحيان را به همبستگي با آنان در ماه صيام، دعوت کرد.

انجمن‌هاي مذهبي اروپا، با اظهار تأسف از تخريب منازل مردم سوريه، بر محروميت آنان، گرسنگي و شرايط نامناسب زندگي‌شان تأکيد کردند و از مردم خواستند تا امسال را بخاطر مردم سوريه روزه بگيرند و پرهيز خود را با دعا براي برقراري صلح عادلانه در اين کشور و ارسال کمک‌هاي انساني خود پيوند دهند. هيئتي از انجمن‌هاي مذهبي مسيحيان جهان، قرار است در پايان ماه روزه، مارس 2013 به سوريه سفر کند.

گفتني است پشتيباني مردمي مسيحيان از مردم سوريه و مخالفت با تروريست‌ها و جنگ‌افروزان داخلي و خارجي در اين کشور در حالي است که مداخلات کشورهاي اروپايي و شراکت آنان با رژيم صهيونيستي در عمليات‌هاي نظامي مرز سوريه، همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام/ 

برچسب ها: روزه ، مسیحیان ، سوریه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار