در فيلم هاي جشنواره فجر به ارزش هاي ديني و انقلابي ومسائل جهان اسلام توجه بيشتري صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ جمشید جعفرپور در گفتگويي با اشاره به نجيبانه بودن داوري اين دوره جشنواره گفت: توجه به ارزش‌های ملی، موضوعات دینی، ارزش های اصیل انقلابی، موضوعات مبتلا به فرهنگی و اجتماعی جامعه، طیف گسترده‌ای از موضوعات فیلم‌های نمایش داده شده در این جشنواره را تشکیل می‌دادند.


وي تصريح كرد: جشنواره سي و يكم فيلم فجر، از رشد قابل توجهی در زمینه موضوع و ساختار برخوردار بود.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به آراء و نتايج داوري هاي جشنواره  خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر ویترین عملکرد یک سال سینما و تغذیه کننده سینما در سال پیش رو است، نقش تعیین کننده‌ای در صنعت سینما دارد و اگر بخواهیم نتایج سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بگویم که داوری این جشنواره به نسبت داوری در جشنواره سال گذشته نجیبانه‌تر و برتر صورت گرفته بود.
اين نماينده مجلس شورای اسلامی بر اين باور است فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره فجرامسال به لحاظ سوژه‌ و محتوا خوب بودند وتوجه به مسایل جهان اسلام مانند مساله عراق تازگی داشت.
وي تصریح کرد: توجه به ارزش‌های ملی و بازگشت به خویشتن که در برخی از فیلم‌ها مطرح شده بود، همچنین توجه به موضوعات دینی از جمله امر به معروف، ارزش  های اصیل انقلابی، موضوعات مبتلا به فرهنگی و اجتماعی جامعه، طیف گسترده‌ای از موضوعات فیلم های نمایش داده شده در این جشنواره را تشکیل می‌دادند.
به گفته وي به لحاظ ساختار و اصول فنی هم به نظر می‌رسید که فیلم ها از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردارند و امیدواریم که این رشد در زمینه موضوعات  مورد توجه قرار گرفته و در بعد محتوا و صورت فیلم ها، در جشنواره بعدی نیز قابل مشاهده باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار