رئيس اتحاديه باغداران گفت: افزايش قيمت پسته زماني صورت گرفت که اين محصول از اختيار باغداران خارج شد.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: برداشت پسته تازه در مناطق مختلف کشور از اواسط تابستان آغاز و در اواسط پاييز به اتمام مي‌رسد که عمده برداشت‌ها در اوايل پاييز انجام مي‌شود.

رئيس اتحاديه باغداران تأکيد کرد: در سال جاري هزينه‌هاي باغداران براي توليد پسته 50 درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است در حالي‌که نرخ خريد اين محصول از باغدار تنها 10 درصد افزايش يافته است.

شادلو با بيان اين‌که گراني امروز قيمت پسته ناشي از افزايش قيمت خريد از باغداران نيست، افزود: پسته خشک در مهر‌ماه هر کيلو 25‌هزار تومان بود واز زمان برداشت پسته در اوايل آبان تاکنون قيمت پسته خشک در واحد‌هاي خرده فروشي 100 درصد افزايش يافته است.

وي اضافه کرد: اين افزايش قيمت‌ها زماني صورت گرفته که ديگر پسته در اختيار باغداران نبوده است.

رئيس اتحاديه باغداران گفت: پسته پس از خريد از باغداران نسبت به کيفيت، پسته و حمل و نقل قيمت‌گذاري مي‌شود اما قيمت‌هاي فعلي واقعي نيست.

به گفته شادلو پسته توليدي در سالجاري از نظر کيفيت و کميت رشد بسيار مناسبي داشته است.

وي اظهار داشت: نگراني فروش محصولات توليدي دغدغه هميشگي باغداران است در حالي‌که سود‌هاي بسياري نصيب واسطه‌ها مي‌شود.

شادلو با بيان اينکه احتکار پسته در انبارها موجب افزايش قيمت اين محصول شده است، افزود: مديريت بازار تنها راهکار ايجاد ثبات و آرامش در بازار‌هاي پسته است.

وي تأکيد کرد: نبايد براي کنترل بازار در مقاطع کوتاه، بازارهاي صادراتي را که حاصل زحمت‌هاي چند ساله است با مخاطره مواجه کرد./عب

برچسب ها: پسته ، قیمت ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار