تونی کارتالوسی در گزارشي در پایگاه خبری گلوبال ریسرچ به جنایات غرب در سوريه اشاره کرده و از اسامي هیئت مدیره اتاق فکر ضدسوري پرده برمي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در جدیدترین گزارش خود، از کشته شدن 10 غیر نظامی در حملات هوایی نیروهای ناتو در افغانستان خبر داده بود. هر چند که اکثر رسانه های غربی از پوشش این خبر خودداری کرده و یا به دروغ کشته شدگان را جزء گروهای نظامی دانسته اند. در همین راستا، خبر گزاری راشا تودی نیز در مقاله ای با اشاره به کشته شدن 10 غیر نظامی کودک و زن در افغانستان، به آمار رسمی کشته شدگان غیر نظامی در این کشور از سال 2007 اشاره کرده است . طبق آمار ارائه شده توسط  این خبرگزاری، بین سالهای 2007 و 2011 حدود 11.864 غیرنظامی افغان کشته شده اند، این در حالی است که آمار کشته شده های ما قبل سال 2007 توسط سازمان ملل شناسایی نشده اند. 

عدم شناسایی دقیق از کشته شده های غیر نظامی در افغانستان و همچنین ارائه حقایق دیگر، نفاق و دورویی سازمان ملل را بیش از پیش نمایان می سازد، چرا که این سازمان در کشورهایی مانند سوریه و لیبی  که کشورهای غربی به دنبال  منافع خود و تغییر رژیم آنها هستند آمار کشته شدگان رابرای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی  به طور دقیق و روزانه ارائه می دهد. ولی این سازمان در کشوری مثل افغانستان  به تبعیت از قدرتهای غربی و حفظ منافع آنها آمار دقیقی از کشته شدگان افغان را ارائه نمی دهد. جای شگفتی است که همین سازمان در گزارش اخیر خود آمار مشکوک و اغراق آمیزی از تعداد کشته شده گان در سوریه را به استناد گروه مخالف دولت سوریه ارائه داده است.

حتی بدتراز آن، گزارش ارائه شده سازمان ملل توسط " کارن کوننیگ ابوزید"  تنظیم شده است . وی رئیس یکی از اتاقهای فکرمربوط به سیاستهای خاورمیانه در واشنگتن می باشد. هیئت مدیره این اتاق فکر شامل روسای شرکت اکسون، نمایندگان CIA ، نمایندگانی از عربستان سعودی و گروه تجاری بن لادن ،سفرای سابق آمریکا در کویت،عمان و قطر ، نمایندگانی از ارتش و دولت آمریکا و ریئس شورای تجاری امریکا و قطر که شامل ، شبکه الجزیره ، شرکت شورون،اکسون، سازندگان مهمات ریتون و بویینگ می باشند . به عبارتی ، کسانی که گزارشات نظامی مربوط به سوریه را در سازمان ملل  ترتیب می دهند، پشت صحنه با کمسیون عالی این سازمان در رابطه با چگونگی ارائه این گزارشات رایزنی کرده و در نهایت تصمیم به ارائه گزارشاتی می کنند که باعث تخریب چهره دولت سوریه شده و در نهایت این دولت را محکوم به ارتکاب جنایات جنگی می کنند.
به نظر می رسد که با روند فعلی ، توطئه در سازمان ملل پایان ناپذیر باشد، آمریکا و ناتو به بهانه مقابله با تروریسم، به مدت یک دهه افغانستان را اشغال و مردم این کشور را قتل عام کرد ند. جنگی که درآن حقوق بسیار از غیر نظامیان و افراد بی گناه پایمال شد ، اما سازمان ملل هیچ گونه دخالت و تلاش جدی در برقراری صلح در این کشور نکرد. این در حالی است که همین سازمان دولت سوریه را که مشغول جنگ با گروه  ترروریستی القاعده که با کمک ناتو وارد خاک این کشور شدند را محکوم می کند.    

در واقع ، آنچه که  ناتو ادعا می کند در افغانستان در حال مبارزه با تروریستهاست کذب محض است  چرا که همین  کشورهای عضو ناتو، لیبی را به دست تروریستهای القاعده سپرده اند، الخصوص اینکه سازمانهایی مثل، وزارت امور خارجه آمریکا، سازمان ملل ومجلس انگلیس، این گروه تروریستی را گروه مبارز اسلام گرای لیبی نامیده اند. خود آمریکایها از به قدرت رسیدن گروه تروریستی القاعده در لیبی حمایت کرده اند. گفته می شود که این تروریستها با حمایت مالی و تسلیحاتی ناتو و همکاری ترکیه ،عربستان و قطر به اشغال شمال سوریه نیز مبادرت ورزیدند. 

نفاق و جانب داریهای آشکار در تصویب " قوانین بین المللی" و  سیاستهای " موسسات بین المللی"  به چشم می خورد، در همین راستا، کشورهایی مانند روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان، اندونزی، برزیل و خیلی از کشورهای دیگر باید فکر اساسی در رابطه با این قوانین جانبدارانه سازمان ملل کنند. دادگاه بین المللی جنایات جنگی و  سایرموسسات فاسد در خدمت قدرتهای غربی بوده و هستند. بنابراین، با اقدامات اساسی کشور های نامبرده می توان  در سیاستهای این موسسات در قبال قدرتهای غربی تجدید نظر اساسی کرد. 

ما مردم دنیا  باید بدانیم که این موسسات برای اهداف و منافع خاص به وجود آمده اند و مشروعیت خود را تنها از طریق رسانه ها و حمایت شرکتهای بزرگ غربی به دست آوردند. ما باید موسسات فاسد و  نامشروعی که به دنبال منافع و اهداف خاص  هستند را شناسایی کرده  و به تحریم و جایگزینی این موسسات  بپردازیم. پر واضح است  که سازمان ملل و ناتو و تمامی موسسات واسطه، با تکیه بر توطئه، نفاق و دورویی و فساد، اقدام به اشغال و ویرانی کشورها و کشتار مردم در نقاط مختلف جهان می کنند. پس این صلحی نیست که مردم جهان به دنبال آن هستند، لذا ما باید کاری کنیم که آینده ای به دور از این کشورهای استکباری را داشته باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار