معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری، رتبه جهانی با عنوان وبومتریكس » را كسب كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمود مباشری افزود: دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری، این رتبه جهانی را با رشد 30 درصدی در سال 2012 كسب كرد.

وی اظهار داشت: هم اكنون این دانشگاه، رتبه پنج هزار و 552 پژوهشی جهان را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دانشگاه، از سال 1382 تاكنون برای 9 سال متوالی در بین دانشگاه های علوم پزشكی كشور، حائز رتبه نخست پژوهشی شده است.

مباشری تصریح كرد: هم اكنون دانشگاه علوم پزشكی استان چهارمحال و بختیاری، دارای چهار مركز تحقیقات گیاهان دارویی، سلولی مولكولی، بیوشیمی بالینی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است.

وی، تعداد مقالات ارائه شده در داخل كشور را در طول سال های گذشته، 100 مورد عنوان كرد و اظهار داشت: مقالات خارجی این دانشگاه، 74 مورد و 139طرح تحقیقاتی نیز در استان چهارمحال و بختیاری مصوب شده است.

مباشری افزود: تاكنون هفت تالیف و ترجمه كتاب از سوی استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه انجام شده و هشت مورد اعزام به كنگره های خارجی و 169 مورد ‌اعزام به كنگره های داخل كشور نیز انجام شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.