عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد گفت: ذخیره‌سازی به موقع میوه ایرانی، سفره‌ هفت‌سین نوروز را از محصولات‌ وارداتی تهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبیب برومند‌ داشقاپو با بیان اینکه ذخیره‌سازی میوه شب عید در سرد‌خانه‌ها به اندازه کافی صورت گرفته است گفت: با کافی بودن میوه تولید داخل نیازی به واردات وجود ندارد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تولیدات داخلی کفاف مصرف‌ کشور را می‌دهد افزود: خودکفایی برای محصولات باغی و میوه‌جات برای شب عید نوید رشد اقتصادی کشور و بی‌نیازی به تولیدات بازار‌های خارجی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد گفت: ذخیره‌سازی به موقع میوه ایرانی، سفره‌ هفت‌سین نوروز را از محصولات‌ وارداتی تهی می‌کند.

حجت الاسلام برومند با تأکید بر اینکه گرانی و افزایش قیمت در خصوص میوه‌های شب عید نباید اتفاق بیفتد تصریح کرد: در صورت هر‌گونه گرانی برای مایحتاج ضروری مردم در عید نوروز دولت باید پاسخ‌گوی اهمال در وظایف خود باشد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس ادامه داد: در حال حاضر میوه وارداتی در بازار وجود ندارد و تمامی محصولات عرضه شده به بازار از تولید داخل بوده است که این امر خود‌کفایی کشور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در صورت اعمال مدیریت قوی از سوی دولت و تشدید نظارت‌ها افزایش قیمتی میوه شب عید را غافل‌گیر نخواهد کرد افزود: میوه شب عید برای جلوگیری از احساس کمبود در بازار و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام برومند ‌داشقاپو با بیان این مطلب که تشدید نظارت‌ها می‌تواند به کوتاه‌ شدن دست دلالان و سود‌جویان منجر شود گفت: دلالان با اقدامات نامطلوب خود دست به پنهان کردن میوه و ایجاد احساس نیاز در مردم می‌پردازند که نتیجه آن افزایش قیمت‌ها و فشار بر مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: در صورت بروز گرانی برای میوه شب عید مقصر و عامل اصلی ضعف مدیریتی دولت بوده که با بی‌توجهی اجازه رشد دلال‌بازی را داده است./س

برچسب ها: اردبیل ، هفت ، سین ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.