رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی جهان فولاد کرمانشاه جهانبخش شکری گفت: امسال سال سختی برای تولیدکنندگان کشور بود و علی رغم تلاش های صورت گرفته به هدفی که برای حمایت از این بخش طرح ریزی شده بود به طور کامل دسترسی پیدا نکردیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی کمبود مواد اولیه را مهمترین مشکل فعلی واحدهای تولیدی دانست و ادامه داد: کارخانجات برای تهیه مواد اولیه خود که عمدتا از خارج کشور وارد می شوند با مشکل مواجهند.

به گفته این تولیدکننده، باید به سمتی پیش برویم که محصولات خام نظیر نفت و مواد معدنی را از کشور خارج نکنیم و با استفاده از آن ها واحدهای تولیدی جدید ایجاد کنیم.

شکری تنها راه خودکفایی را استفاده از مواد خام داخلی برای افزایش تولید در کشور و همچنین رونق صادرات دانست و افزود: تحریم ها را می توان نعمتی برای خودکفایی کشور به حساب آورد.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی نیز به تعطیلی کشیده شده اند، یادآوری کرد: سیاست گذاری بانک ها نیز بر شرایط فعلی بی تاثیر نیست.

بهره های بالای بانکی نیز از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: بهره های 18 تا 20 درصدی کمرشکن است و با این شرایط واحدهای تولیدی توانایی پرداخت آن را ندارند.

شکری در پایان خاطرنشان کرد: اگر سهم بخش تولید از محل هدفمند شدن یارانه ها پرداخت می شد، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی رفع می شد و شاهد این تورم و آمار بالای بیکاری نبودیم/س

 

برچسب ها: مشکل ، مواد ، اولیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.