مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان از تحقق 60 درصدی تعهد این سازمان برای توسعه باغ های این استان در طول برنامه پنجم در سال های 90 و 91 خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ لطف ا...رضایی' با اعلام این خبر افزود: سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان متعهد شد كه در برنامه پنجم توسعه به سطح باغ های مثمر این استان هشت هزار و 220 هكتار اضافه شود كه در دو سال اخیر چهار هزار و 999 هكتار معادل 60 درصد تعهد باغ جدید احداث شده است.

وی گفت: تعهد توسعه در سال 90 یك هزار و 481 هكتار بود كه دو هزار و 238 هكتار محقق شد و برای سال 91 نیز یك هزار و 534 هكتار تعهد شده بود كه دو هزار و 761 هكتار توسعه انجام شده است.

رضایی در خصوص حمایت های ویژه این سازمان برای توسعه باغ ها گفت: پرداخت سه میلیارد ریال یارانه نهال از محل اعتبارات ملی برای خرید و توزیع 550 هزار اصله نهال استاندارد زیتون، انار، سیب مالینگ و پایه های رویشی، بادام، زردآلو و گردوی پیوندی از داخل و خارج استان، پرداخت تسهیلات كم بهره و بلندمدت طرح توسعه بخش كشاورزی و كمك های فنی و اعتباری از جمله این حمایت ها بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان انجام مطالعات توسعه باغ ها در اراضی شیب دار در سطح 12 هزار و 700 هكتار در دو سال اخیر با 15 میلیارد ریال اعتبار ملی، پرداخت كمك های بلاعوض برای كاشت نهال و احداث باغ به صورت فنی از محل اعتبارات عمرانی طرح ملی زیتون و طرح استانی بهبود كیفیت محصولات صادراتی باغی و پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات تولید نهال به نهالستان های دارای مجوز از دیگر حمایت های سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان برای توسعه باغ های این استان است./س

برچسب ها: تعهد ، ایجاد باغ ، محقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.