طرح زراعت چوب در 22 هكتار از سطح جنگلهاي استان اجرا شد

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت : در سال جاري از مجموع طرح هاي معرفي شده به بانك 12 طرح در سطح 22 هكتار مصوب و با اعتباري افزون بر یک میلیاردو 113میلیون و800هزار ریال ريال اجرا شد .

موسي صابري گفت : در سال جاري و در راستاي طرح ملي توسعه كشت زراعت چوب با استفاده از تسهيلات بانكي بخش توسعه كشاورزي با گونه سريع الرشد صنوبر ، تاكنون 56 فقره پرونده در سطحي بالغ بر 125 هكتار در سطح استان به بانك عامل (بانك كشاورزي) معرفي شده است .

وي افزود : طرح توسعه كشت زراعت چوب يكي از طرح هاي ملي بوده كه با هدف توليد چوب جهت كاهش بار بهره برداري از سطح جنگل ها ي كشور اجرا مي شود صابري گفت : اين اداره كل به تمامي بهره برداران، كارشناسان و متقاضيان علاقه مند به طرح زراعت چوب 'صنوبر كاري'، تسهيلات بانكي با دوره بازگشت 10 ساله اعطا مي كند.

موسي صابري گفت: 13 پرونده در سطح 37 هكتار با اعتبار یک هزار و 718 ميليون ريال ، در بانك هاي عامل شهرستان ها تحت بررسي مي باشند كه اميد است تا پايان سال جاري متقاضيان موفق به جذب تسهيلات و اجراي طرح گردند.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي افزود : از بين شهرستان هاي استان شهرستان فاروج با بيشترين متقاضي در زمينه جذب و اجراي طرح توسعه كشت زراعت چوب با گونه صنوبر در صدر قراردارد.

صابري اثرات اجراي اين طرح را جنگل كاري به منظور احيا و توسعه جنگل در جهت حفظ محيط زيست و تأمين هواي سالم و پاك ،تأمين بخشي از چوب مورد نياز استان،كاهش وابستگي به جنگل هاي شمال در راستاي تأمين چوب،افزايش درآمد حاصله در واحد سطح براي بهره برداران عنوان كرد/س

برچسب ها: طرح ، زراعت ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.