سرپرست معاونت پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور از الزامی شدن كارت صلاحیت حرفه ای برای مشاعل مختلف خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'علی توكلی گلپایگانی' در نشستی با مسوولان اداره كل فنی وحرفه ای استان سمنان افزود: با توجه به اهمیت برخورداری از صلاحیت لازم در مشاغل مختلف برای افزایش بهره وری و پیشگیری از حوادث، این امر تاكنون برای برخی مشاغل الزامی شده است و بزودی برای كلیه مشاغل دارا بودن كارت تایید صلاحیت حرفه ای الزامی می شود.

وی صدور این كارت را از وظایف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور دانست و اظهار داشت: متقاضیان پس از شركت در آزمون های تئوری و عملی تعیین سطح، در صورت كسب امتیاز لازم، كارت تایید صلاحیت حرفه ای دریافت می كنند.

توكلی با اشاره به پیشرفت در برگزاری نظام مند و بدور از خطای آزمون های مختلف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: به این منظور برخی از آزمون ها نظیر آزمونهای استخدامی كه تاكنون توسط سازمان سنجش كشور برگزار می شد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور واگذار شده است و این سازمان آمادگی دارد تا در كلیه استانها متولی برگزاری آزمونهای مختلف شود.

رئیس مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای كشور وجود بیش از هفت هزار مربی و 12 هزار آموزشگاه آزاد فعال در كشور را مبین گستردگی فعالیتهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور دانست.

سرپرست معاونت پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور خاطرنشان كرد: برون سپاری فعالیتها و استفاده از توان بخش خصوصی از اهداف اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.