رئیس اوقاف و امورخیریه قاین؛ موقوفه مدرسه علمیه سلطان محمد را بزرگترین و پردرآمد ترین موقوفه شهرستان قاین دانست و خاطرنشان کرد: این موقوفه دارای 140 رقبه و عواید سالیلانه بالغ بر 40 میلیون تومان است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی عباسی با اشاره به وجود ۲۳۳ باب مسجد در مناطق شهری و روستایی قاین و دایر بودن ۸۵ حسینیه و تکیه و ۱۴ بقعه متبرکه در این شهرستان گفت: موقوفات این شهرستان از نظر کمی ۵۸۶ موقوفه است.

وی اظهار کرد: درآمد حاصله از این موقوفات در راستای نیات واقفان خیراندیش هزینه می شود و موقوفات غیرمتصرفی توسط متولیان که در حقیقت همیاران موقوفات و اداره اوقاف هستند با نظارت و هماهنگی طبق نیت واقفان هزینه می شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام، حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان راضروری دانست و افزود:باید در امور وقفی طبق نیت واقفان عمل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین افزود: امور وقفی از جمله کارهایی است که تمامی مردم می‌توانند از ثمرات آن استفاده کنند و اگر طبق نیت واقفین انجام شود مطمئنا می توان کارهای ارزنده و خوبی را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: بحث موقوفات بحث ولایی است که هیچ کس حق دخل و تصرف و صدور دستور در این زمینه را ندارد.

حجت الاسلام عباسی موقوفه مدرسه علمیه سلطان محمد را بزرگترین و پردرآمد ترین موقوفه شهرستان قاین دانست و خاطرنشان کرد: این موقوفه دارای 140 رقبه و عواید سالیلانه بالغ بر 40 مبلون تومان است./س

برچسب ها: موقوفه ، بزرگ ، قاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.